مواد خوراکی تقویت کننده سیستم ایمنی را بشناسید

برخی مواد غذایی خاص دارای مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک هستند که می‌توانند تغییراتی اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایجاد کرده

برخی مواد غذایی خاص دارای مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک هستند که می‌توانند تغییراتی اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایجاد کرده و آن را در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم نگه دارند.

مواد غذایی تقویت سیستم ایمنی بدن که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده، سلامت را ارتقاء داده و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم خواهند کرد.

سیر

مطالعات نشان داده است سیر در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. همچنین باعث کاهش فشارخون شده و دارای عناصر ضدالتهابی است.

مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که بسیار در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند. به رژیم غذایی روزانه‌تان مرکبات یا سایر منابع حاوی ویتامین C بیفزایید.

ماست

ماست حاوی میزان زیادی باکتری زنده است که منبع بسیار خوبی از باکتری‌های اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم لاکتیس هستند. این باکتری‌ها در تقویت سیستم ایمنی موثرند. سعی کنید هر روز مقداری ماست ترجیحاً کم چرب بخورید. یک فنجان در روز به نظر کافی می‌رسد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی نیز دارای آنتی اکسیدان بوده و غنی از ویتامین است. منبعی سرشار از کلسیم، پتاسیم، فیبر و دارای مقداری مواد فیتوشیمیایی است که از ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کند. کلم بروکلی همچنین دارای ویتامین‌های A و C است. این نوع کلم از برخی آنتی اکسیدان‌ها برخوردار است که می‌تواند از سلول‌ها محافظت کند.

زردچوبه

زردچوبه بسیار برای سلامت خوب و مفید است. دارای عناصر ضدالتهابی است که شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها نظیر پوکی استخوان و آرتروز ایمن نگه می‌دارد و در تقویست سیستم ایمنی هم نقش دارد.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون کد
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب