انتشار تصاویر بی‌سابقه از سیاره زحل و قمرهایش

به تازگی فیلم جدیدی با همکاری ناسا منتشر شده که تصاویر خیره کننده ای از سیاره زحل را به نمایش می‌گذارد.

انتشار تصاویر بی‌سابقه از سیاره زحل و قمرهایش

فضاپیمای کاسینی حدود 13 سال است حول زحل مدارگردی می‌کند و تصاویر بی‌سابقه‌ای از این سیاره حلقه‌دار و بسیاری از قمرهای آن ارائه داده است.

به تازگی ویدیوی جدیدی از سیاره زحل منتشر شده  که در واقع، ترکیبی از کلیپ‌های چندین پرواز این سامانه است.

این فیلم نخست نماهایی از حلقه‌های زحل را به نمایش می‌گذارد و سپس تصاویری از قمرها و ابرهای این سیاره عظیم را نشان می‌دهد.

انتشار تصاویر بی‌سابقه از سیاره زحل و قمرهایش

کاسینی بیش از یک دهه‌ است ماموریت مدارگردی حول زحل را به عهده دارد و در سال 2004 به این جرم کیهانی رسید. هم‌اکنون سوخت کاسینی در حال اتمام است و دانشمندان به دنبال پایان دادن به ماموریت آن با برخورد دادنش به سیاره زحل هستند.

این ویدیوی قابل توجه توسط "کریس آباس" و با همکاری ناسا تهیه شده و از داده‌های زیادی برای تولید آن استفاده شده‌اند که در طول سال‌ها ماموریت کاسینی جمع‌آوری شده‌اند.

مشاهدات اخیر این فضاپیمای رباتیک دیدگاه‌های نوینی درباره تعدادی از مشخصه‌های زحل ارائه داده و درک انسان از این سیاره و قمرهای آن را دستخوش انقلاب کرده است.