سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر مشهد

گزارش جلسه‌ی کاظم قلم چی با دانش آموزان برتر مشهد در زیر آمده است...

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر مشهد

گزارش جلسه ی کاظم قلم چی با دانش آموزان برتر مشهد

جلسه ی کاظم قلم‌چی، واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، با دانش آموزان برتر کنکوری مشهد،عصر روز شنبه بیستم خرداد در سالن آمفی تآتر هتل میثاق مشهد برگزار شد. در این جلسه، 52 نفر از دانش آموزان برتر سال جاری نمایندگی های مشهد دختران و پسران به همراه اولیاء و همچنین 3 دانش آموز برتر نیشابوری و 4 دانش آموز برتر از تربت حیدریه به همراهی مسئولان نمایندگی این دو شهر حضور پیدا کردند.

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر مشهد

 سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه :

ایشان در ابتدای جلسه، در مورد کارهایی که دانش آموزان در زمان باقی مانده از دوران جمع بندی باید انجام دهند، صحبت نمودند و سپس به موضوع استراتژی بازگشت در جلسه ی آزمون پرداختند.

اهمیّت نقش اولیاء در موفقیّت دانش آموز و نتیجه ی یک تحقیق بین المللی در این مورد، مبنی بر افزایش نقش اولیاء در قرن بیست و یکم و مقایسه ی آن با نقش معلّمین، موضوع مهم دیگری بود که در ادامه ی جلسه، در مورد آن صحبت شد.

همچنین صحبت در مورد خودتنظیمی و مولّفه های آن از جمله قدرت اراده و فراشناخت، از دیگر موضوعاتی بود که کاظم قلم چی در جلسه به آن پرداختند.

در ادامه ی جلسه، کاظم قلم چی ضمن تاکید مجدد بر نقش اولیاء از ایشان خواستند که : 1- برای فرزند خود وقت بگذارند. و 2- حتما با او گفتگو نمایند. ایشان در تاکید این دو موضوع، به رابطه ی خوب دانش آموزان برتر با اولیای خود اشاره نمودند.

پرسش از دانش آموزان در مورد هدف گذاری چند از ده و تشریح روش صحیح هدف گذاری و ویژگی های هدف نیز در صحبت کاظم قلم چی با دانش آموزان انجام شد و سپس ایشان در مورد آزمون و تحلیل آزمون و اثر آن بر یادگیری به ایراد سخن پرداختند.

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر مشهد

در بخش بعدی جلسه، تعدادی از دانش آموزان به روی سن آمده و ضمن تشریح برنامه و روش های خود در دوران جمع بندی، در مورد شخص سازی برنامه ی جمع بندی به روش سه روز یک بار و اولویت های خویش در این مورد صحبت نمودند که بخشی از صحبت‌های آن‌ها در زیر آمده است:


هانیه غیور، میانگین تراز 6753 رشته ی علوم انسانی :

من بعد از هر آزمون سه روز یک بار، تصمیم می گیرم که این بار چه روشی را برای مطالعه دو و نیم روز باقیمانده در نظر بگیرم و این را پدرم به من آموزش داده است که برای درازمدت برنامه ریزی نکنم و برنامه های کوتاه مدتی برای هر بازه داشته باشم.


سروناز سلطانی، میانگین تراز 7020 رشته ی هنر :

اولویت بندی درستی برای مطالعه ی درس هایم دارم و می دانم کدام درس را با چه درسی بخوانم! من ریاضی و ترسیم فنی را که تحلیلی است با دین و زندگی که برایم آسان تر است می خوانم.


سارا علی نژاد، میانگین تراز 6664 رشته ی علوم تجربی :

سئوالات زمان بر را نمی زنم.  قبلا ترتیب دفترچه را رعایت نمی کردم، اما بعد از سه بار آزمون جامع دادن، دیگر ترتیب را جا به جا نمی کنم!


نرگس خلیل زاده، میانگین تراز 7100 رشته ی علوم تجربی :

درس های تشریحی را با درس های تحلیلی زوج کرده ام. تست های سخت و آسان را در کنار هم تحلیل می کنم. برای هر تصمیمی با مادرم مشورت می کنم و برای او توضیح می دهم.


امین رمضانی، میانگین ترار8100 رشته ی علوم تجربی ( از تربت حیدریه) :

در نتیجه ی زحمت و تلاش، چالش ها برای من مشخص می شود. وقتی که بیشتر درس می خوانی و اشکالاتت رفع می شود، هوش و دانایی هم اضافه می شود. صبح ها که از خواب بیدار می شوم، برای این که سرحال شوم، ابتدا ریاضی می خوانم؛ چون به من انرژی می دهد!


سجاد سهیلی، میانگین تراز 7500 رشته ی علوم تجربی :

من آزمون را کاملا شبیه سازی می کنم و لباس فرم می پوشم. پدر من فرهنگی است و از مدرسه، صندلی امانت گرفته تا من بر روی آن نشسته و آزمون دهم. تحلیل برایم مهم است و در هر آزمون هدف گذاری می کنم.


محمدصادق جعفرپور، میانگین تراز 8200 رشته ی علوم تجربی :

من در ابتدای دوران جمع بندی، روزی 2 تا 3 آزمون می دادم و بعد فهمیدم که این روش اشتباه است... من فهمیدم آزمون های سه روز یک بار، برای من مثل آزمایش خون می ماند و  باید با حوصله هر سه روز از خودم یک آزمون بگیرم و بعد با دقّت بررسی کنم و با توجه به آن درس بخوانم!

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه نفرات برتر مشهد

در حین این گفتگوها، کاظم قلم چی نکات مهمی را به دانش آموزان متذکر شدند، از جمله :

  • بهترین منابع دوران جمع بندی، جزوه های خودتان ، خلاصه نویسی ها و نکته برداری ها ، سوالات نشان دار ، کارنامه بازیابی و کتاب 500 سوالی است.

  • روش های خودتان را در هفته های آخر عوض نکنید؛ حتی اگر اشتباه باشند!

  • هر چه به آخر کار می رسید، ساعت مطالعه را بیشتر کنید.

  • هرچه به آخر راه می رسید، اهمیّت نقاط قوت بیشتر می شود. 

  • هر چه به کنکور نزدیک می شوید، درس های زود بازده مثل عمومی ها اهمیّت بیشتری پیدا می کنند.

  • اشتباهات پرتکرار و بی دقتی های پرتکرار خود را کشف کنید و بنویسید.

  • روزی یک ربع ساعت، بازی علمی انجام دهید : بدون این که به سوالات پاسخ دهید، با تشخیص و حدس عالمانه، فقط علامت ضربدر یا منها کنار آن ها بگذارید تا قدرت نه گفتن پیدا کرده و بتوانید سوالات وقت گیر و یا سوالات دشوار را تشخیص دهید.

در پایان جلسه نیز هر دانش آموز ضمن طرح یک سوال، یافته های خود از جلسه را در یک جمله بیان نمود .


تهیه و تنظیم

مجید رادفر



مشاوره تلفنی و پاسخ به سوالات شما

چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کنم ؟
پاسخ به سوالات شما درباره کارنامه آزمون های کانون ، روش های مطالعه ، انتخاب کتاب های آموزشی و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
پاسخگویی 8 تا 24