12 روش برای افزایش سرعت اینترنت

اگر شما هم با کندی و پایین بودن سرعت اینترنت خود روبرو هستید و به دنبال راهکاری برای افزایش سرعت اینترنت می گردید ، این پست را مخصوص شما در اینجا قرار داده ایم که امیدوارم برای شما مفید واقع شود.

12 روش برای افزایش سرعت اینترنت

آيا شما از سرويس هاي مختلفي مثل Adsl, Wimax, Wi-fi, Wirless, Dial-up براي اتصال به شبکه جهاني اينترنت استفاده مي کنيد؟ آيا تا به حال به اين موضوع فکر کرده ايد ، هزينه اي که براي شارژ اکانت ماهانه يا حجمي اينترنت خود مي پردازيد با سرعت و کيفيت داده شده از طرف Isp شما هم خواني دارد يا خير؟ و اينکه سرعت و پهناي دانلود و آپلود شما چه مقدار است؟
اگر شما هم با کندي و پايين بودن سرعت اينترنت خود روبرو هستيد و به دنبال راهکاري براي افزايش سرعت اينترنت مي گرديد ، اين پست را مخصوص شما در اينجا قرار داده ايم که اميدوارم براي شما مفيد واقع شود.

چگونه سرعت اينترنت خودمان را تست کنيم ؟
اولين کاري که شما براي تست سرعت اينترنت نياز داريد اينست که ابتدا برنامه
Flash Player را بر روي مرورگر خود نصب داشته باشيد و بعد به سايت معروف SpeedTest.net مراجعه و بعد گزينه Begin Test را کليک کنيد تا سايت بتواند کانکشن و سرعت دانلود و آپلود شما و اينکه از چه Isp اکانت داريد را سنجيده و نمايش دهد. البته هنگام کانکت شدن به سايت مربوطه سعي کنيد که بدون پ*رو*کسي و V*p*n به آن وارد شويد تا اطلاعات درستري را به شما نمايش دهد.
حالا مي رسيم به بحث رعايت برخي نکات براي رسيدن به حداکثر دانلود و آپلود که به صورت زير هستند :

1-بررسي ويندوز و دسکتاپ
گاهي اوقات ويروس ها با رخنه به دورن ويندوز شما مي توانند موجب اختلال در عملکرد اينترنت شوند. زيرا ويروس ها براي دريافت و فرستادن اطلاعات از پهناي باند اينترنت شما استفاده مي کنند و اگر شما يک آنتي ويروس خوب و مناسب مانند
Avg, Avast, Avira که رايگان هم هستند را بر روي رايانه خود نصب کنيد و يک اسکن اساسي از ويندوز خودتان انجام داده و ويروس ها و تروجان هاي مخرب را نابود و پاک کنيد ، مطمئن باشيد يک راه موثر را در جهت بهبود عملکرد اينترنت خود انجام داده ايد.

2- استفاده نکردن از تلفن بي سيم
من به شخصه ، چند مدتي است که تلفن خانه را به تلفن بي سيم تغيير داده ام و از آن موقع موجب اختلاتي مانند قطعي و کند شدن سرعت اينترنت را شاهد بوده ام. البته برخي از افراد با اين نقطه نظر که تلفن هاي بي سيم مي توانند موجب اختلالاتي در اينترنت شوند را مخالف هستند . ولي من با جدا کردن تلفن بي سيم و جايگزيني آن با يک تلفن معمولي و حتي استفاده نکردن از تلفن بر روي خط متصل به اينترنت ، توانستم سرعت و قطعي اينترنت خود را بهبود ببخشم.

3-اتصال کابل به روتر اترنت
درسته ، فناوري Wi-Fi خوب است ، اما يک ارتباط بي سيم است و بيشتر براي مواقع ضروري مثل استفاده در اماکن عمومي و تلفن هاي همراه کاربرد دارد. پس سعي کنيد که اگر در خانه يا محل کار خود از يک مودم Adsl خوب بهره مي بريد، ارتباط و اتصال اينترنت را از طريق کابل Ethernet به سيستم خود وصل کنيد تا از پايداري بيشتري برخوردار شويد.

4-بررسي وسايل خارجي
من شرط مي بندم که بيشتر شما از آيفون ، آي پد ، تلفن هاي همراه و ديگر وسايل الکترونيکي در کامپيوتر خود استفاده و اتصال ايجاد کرده ايد. خوب اگر اين چنين است ، اگر در هنگام استفاده از اينترنت به هيچ کدام از اين وسايل نيازمند نيستيد ، سعي کنيد در آن هنگام همه را از رايانه خود جدا کرده و اتصالات را قطع کنيد تا اين وسايل باعث تداخل و استفاده همزمان از اينترنت نشوند.
به عنوان مثال مي توانيد تمام آنها را در قسمت تنظيماتشان رفته و گزينه
Wireless يا WiFi را غير فعال کنيد. هم چنين هنگام دانلود يا اپلود سعي نماييد از باز کردن صفحات وب و استفاده از اينترنت نيز پرهيز کنيد تا روي سرعت شما تاثيري نداشته باشند.

5-کيفيت سيم و کابل ها
طول کابل و نوع سيم به کار رفته براي اتصال تلفن به مودم ، يکي از مهم ترين موارد رعايت نکات گفته شده است که هر چقدر طول سيم کمتر و کيفيت آن بهتر و نوع پريز تلفن و خطوط کابلي داخل ساختمان بهتر و جديدتر باشند ، در سرعت اينترنت تاثير بهتري را خواهند داشت. سعي کنيد از کابل هاي يک تکه براي سيستم تلفن استفاده کنيد.

6-خاموش و روشن کردن مودم
خاموش کردن مودم براي چند دقيقه در روز و هم چنين ريست و تنظيم کردن دوباره تنظيمات مودم مي تواند موجب اثربخشي بهتري هنگام کانکت شدن و اتصال به اينترنت را براي شما در پي داشته باشد.

7-مرورگر هاي مورد استفاده
در حال حاضر بازار مرورگرها بسيار گرم است و فعلا هم مرورگرهاي کروم ، فايرفاکس ، اينترنت اکسپلورر ، اپرا و غيره در بين کاربران محبوب و مورد استفاده هستند. به عنوان يک کاربر اگر از مرورگر خاصي مثل کروم که بسيار سريع است و يا فايرفاکس که با افزونه هاي زيادش بسيار محبوب است را در ويندوز خود استفاده مي کنيد ، سعي کنيد از تعداد افزونه هاي کمتر و ضروري تري در آنها بهره بگيريد.
زيرا افزونه هاي زيادتر موجب کندي باز شدن مرورگرها و هم چنين سرعت اينترنت شما خواهند شد. پس مهم ترين و ضروري ترين را فعال کنيد.

8-استفاده از يک نرم افزار دانلود
يکي از بهترين راه هاي دانلود فايل ها و افزايش سرعت هنگام دانلود ، استفاده از برنامه هاي دانلود مانند ”
Free Download Manager ” يا دانلود منيجر ” Internet Download Manager ” است که مي توانيد با انجام تنظيمات ساده اي در آنها ، تعداد کانکشن ها را ببشتر کنيد و يک فايل دانلودي را به چندين قسمت تقسيم کرده و با کانکشن هاي بالاتري دانلود کنيد که با استفاده از اين طور برنامه ها مطمئن باشيد دانلود و سرعت شما هم بيشتر خواهد بود.

9-غيرفعال کردن تبليغات سايت ها
احتمالا شما هم از تبليغات هاي بسياري که در سايت هاي ايراني رواج دارد را هر روز و در هر سايتي مشاهده مي کنيد. اين تبليغات ها هنگام لود صفحات وب موجب ديرتر باز شدن و بارگذاري سايت ها خواهند شد و همچنين پهناي باند بيشتري از اينترنت شما را مصرف خواهند کرد.
بنابر اين براي غيرفعال کردن آنها مي توانيد از افزونه هاي مرتبط مانند
Adblock Plus براي مرورگرتان استفاده کنيد تا هم از تبليغات هاي مزاحم راحت شويد و هم سرعت لود صفحات وب در مرورگرتان بهتر و بيشتر شود.

10-استفاده از DNS عمومي گوگل
شما مي توانيد با استفاده از
DNS گوگل در هر دستگاهي با سرعت بيشتري به اينترنت متصل شويد. البته يک آموزش خوب از سايت تورتک با نام ” استفاده از DNS عمومي گوگل ” منتشر شده است که مي توانيد از آن مطلب براي استفاده از DNS بهره کافي ببريد.

11-غيرفعال کردن آپديت ها
اگر از آنتي ويروس در سيستم خود استفاده مي کنيد ، سعي نماييد تا آپديت شدن خودکار را در تنظيمات آنها غيرفعال کنيد تا به صورت مخفي و بدون اطلاع شما از پهناي باند اينترنت استفاده نکرده و در مواقع ضروري و براي آپديت هاي جديد به صورت دستي آنها را خودتان آپديت کنيد. البته اين موارد براي نرم افزارهاي ديگر و حتي خود آپديت ويندوز نيز صدق مي کند.

12-برطرف کردن نويز و قطعي
اگر از مودم
Adsl براي مصرف اينترنت و يک تلفن بر روي يک خط با هم استفاده مي کنيد ، حتي الامکان سعي کنيد از يک فيلتر خوب ( Splitter ) براي جداسازي اين دو از هم بهره ببريد. زيرا وجود يک اسپليتر بين مودم و تلفن باعث بهبود عملکرد هر دو دستگاه و هم چنين برطرف شدن نويز روي خط تلفن و قطعي هاي پي در پي هنگام صحبت با تلفن خواهد شد.

منبع :

Menu