برای داشتن چشمانی تیزبین ورزش کنید‎

چشمانی قوی و تیز بین نعمتی است بزرگ و دوست داشتنی؛ اما چگونه می‌توان از این نعمت بهره مند شد؟

برای داشتن چشمانی تیزبین ورزش کنید‎

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اغلب ما در جواب سؤالاتی از این دست به یاد هویج می افتیم؛ گیاهی خوراکی که تأثیری بدون انکار در سلامت چشم ها دارد؛ اما به تازگی دانشمندان از عاملی دیگر در این زمینه نام می برند و آن چیزی نیست جز ورزش. درست است فعالیت فیزیکی و ورزش کردن نه تنها موجب تناسب اندام می شود بلکه به شکلی عجیب قدرت دید را هم افزایش می دهد.

شاید تصور کنید برای بهره مندی از این مزیت حتماً باید به باشگاه بروید یا ورزش های سنگین انجام بدهید؛ ولی واقعیت این است که یک پیاده روی ساده روزانه می تواند سلول های مغزی شما را تقویت کند و از این طریق موجب بهبود بینایی شما بشود. طبیعی است این ویژگی در خصوص ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری و دو به مراتب بیشتر است.

بنا بر یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، انجام یک ورزش سبک هم می تواند قشر بینایی در مغز فعال تر کند؛ این اتفاق نقشی مهم در فرایند دیدن چیزها ایفا می کند. اگرچه تأثیر ورزش بر بینایی در افراد مختلف متفاوت است، اما بدون هیچ تردیدی فعالیت فیزیکی در هر سطحی از سبک تا سنگین می تواند قدرت چشم را بیشتر کند و مانع از ضعف چشم در سنین بالاتر و دوران پیری شود.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب