گفت و گو با دانشجوی پزشکی تهران که از دبستان به کانون آمد

محمدامین نورافروز، رتبه 28 رشته علوم تجربی در منطقه 2 است، او هم اکنون دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه تهران است.

گفت و گو با دانشجوی پزشکی تهران که از دبستان به کانون آمد

محمدامین نورافروز، رتبه 28 رشته علوم تجربی در منطقه 2 است، او هم اکنون دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه تهران است. محمدامین، از کلاس پنجم دبستان در آزمون‌های کانون شرکت کرده است. پدرش لیسانس مدیریت و مدیر مدرسه و مادرش هم دارای مدرک دکترای بافت‌شناسی است. خانواده نورافروز دارای دو فرزند پسر دیگر نیز هستند، پسر بزرگتر دانشجوی دکترای داروسازی دانشگاه جندی شاپور و پسر کوچکتر، کلاس هفتم است که از سال ششم با آزمون‌ها همراه شده است.

داستان آشنایی خانواده شما با کانون چه بود؟

سال 88 برادر بزرگتر من کلاس اول دبیرستان بود و برای شرکت در کنکور، تصمیم به شرکت در آزمون‌ها گرفت. آن موقع من کلاس پنجم دبستان بودم و همان سال هر دو با هم در آزمون‌های کانون شرکت کردیم.


دلیل استمرار حضورت در آزمون‌ها چه بود؟

پیشرفتی که در وضعیت درسی ام داشتم.


فرآیند رشد شما چگونه بود؟

زمانی که من دبستانی بودم، آزمون‌های کانون، دارای دو نوع عادی و تیزهوشان بود. من به دلیل اینکه سوالات سخت‌تر را دوست داشتم، در آزمون‌های تیزهوشان شرکت کردم. با شرکت در آزمون‌ها و قرار گرفتن در یک جامعه آماری بزرگ متوجه شدم دانش‌آموزان قوی که بتوانم با آن‌ها رقابت کنم، خیلی زیاد هستند. پس بیش‌تر تلاش کردم و روز به روز وضعیت بهتری داشتم.

نتیجه‌اش قبولی در آزمون تیزهوشان بود؟

نه. به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی مدرسه دوران ابتدایی من ضعیف بود، اصلاً در آزمون تیزهوشان شرکت نکردم و دروان راهنمایی را در مدرسه شاهد درس خواندم.

همین موضوع باعث شد تا خلاء مدرسه را در کانون جبران کنم. چون من همیشه در مدرسه شاگرد اول بودم، اما در کانون با دانش‌آموزان قوی رقابت می‌کردم.

نقش پدر و مادر در موفقیت شما چگونه بود؟

در دوران دبستان پدر من در رفع اشکال دروس، سوال پریدن در منزل و امتحان گرفتن از من خیلی کار می‌کردند. در دوران راهنمایی که درس‌ها تخصصی‌تر شد مادرم بیش‌تر کمک کردند. اما نقش هر دو در موفقیت من خیلی زیاد است و همه اعضای خانواده با همدلی برای موفقیت یکدیگر تلاش می‌کنند. در خانواده من همیشه جو مطالعه و درس حاکم بود، مثلا ً مادرم برای دکترا می‌خواند، برادرم برای کنکور می‌خواند ، برادر کوچکترم که 4 یا 5 ساله بود را پدرم سرگرم می‌کرد تا شیطنت‌های کودکانه‌اش موجب اتلاف وقت سایر اعضای خانواده نشود.


روش پیگیری پدر و مادر برای شما چگونه بود؟

بیش‌تر نقش نظارتی داشتند و سعی می‌کردند ما خودآموز و مستقل باشیم. ارتباط خوب و مستمری با مدرسه و کانون داشتند.


نظرت در مورد برنامه راهبرد کانون چیست؟

من همیشه با برنامه هماهنگ بودم چون مانع آشفتگی من می‌شد. هر سال از دوران تحصیل ما خیلی ارزشمند است و فرصت آزمون و خطا نیست. من به برنامه اعتماد داشتم و درس خواندن من را منظم می‌کرد.

در دوران دبستان کدام کتاب کانون را دوست داشتی؟ بنفش ویژه تیزهوشان


ارزیابی آزمون چه تاثیری در موفقیت شما داشت؟

در دوران دبستان باعث کاهش تعداد غلط‌هایم می‌شد طوری که این تاثیر موجب شد در دوران دبیرستان این کار را خیلی جدی‌تر پیگیری کنم.


شرکت در آزمون‌ها از دوران دبستان چه تاثیری بر دانش‌آموزان دارد؟

به نظر من دانش‌آموز جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و برای ایجاد رقابت و افزایش انگیزه،  مفید است. من این تاثیر را روی برادر کوچکترم دیدم. چون در مدرسه همیشه اول است و گمان می‌کند که خیلی قوی است، اما وقتی وارد کانون می‌شود و دانش‌آموزان قوی‌تر از خود را می‌بیند تلاشش را بیشتر می‌کند و به موقع می‌تواند پیشرفت کند.

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب
حرکت نوسانی از فیزیک چهارم ریاضی
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( چهارم رياضي)
دبیر : پدرام رحمتی