4 نکته درباره خرما و عصاره خرما

خرما یکی از بهترین منابع دریافت آهن است و برای درمان کم خونی بسیار مفید است

4 نکته درباره خرما و عصاره خرما

1. خرما حاوی مقدار زیادی از فیبرهای محلول است که میزان آب را در دستگاه گوارش افزایش می‌دهند. با توجه به همین ویژگی، مصرف فیبر محلول برای داشتن سلامت گوارشی مطلوب ضرورت دارد و یبوست را هم از بین می‌برد.

2. خرما به‌عنوان یکی از بهترین منابع برای دریافت آهن شناخته می‌شود. بنابراین، مصرف خرما می‌تواند برای درمان کم‌خونی مفید باشد. از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد با مشکل کم‌خونی مواجه هستند، اضافه کردن خرما به رژیم غذایی می‌تواند ترفند هوشمندانه‌ای برای افزایش مصرف آهن باشد.

3. خرما دارای 3 عنصر مهم است؛ منیزیم، منگنز و سلنیوم. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی سرشار از سلنیوم، از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کنند. این 3 ماده معدنی مهم برای سلامت استخوان‌ها و خون لازم هستند و سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کنند.

4. ویژگی دیگر خرما این است که مقدار زیادی از قندهای طبیعی را برای بدن فراهم می‌کند. این قندهای طبیعی عبارت‌اند از فروکتوز، ساکاروز و گلوکز. همین ویژگی، خرما را به یکی از بهترین خوراکی‌ها برای میان‌وعده‌های عصرگاهی تبدیل می‌کند چون انرژی بدن را سریعا افزایش می‌دهد. بیشتر خوراکی‌های شیرین بعد از مصرف، فرد را با احساس ضعف مواجه می‌کنند. با این‌ حال، فیبر موجود در خرما اجازه نمی‌دهد که چنین اتفاقی تکرار شود.

منبع :