چگونه از گرفتگی عضلات جلوگیری کنیم

یکی از مشکلاتی که ورزشکاران با آن روبرو هستند گرفتگی عضلات است. این مشکل بدون این که ورزشکاران انتظارش را داشته باشند به وجود می‌آید.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از gveatist، گرفتگی عضلات ممکن است تا 6 ساعت بعد از ورزش ایجاد شود. گاهی اوقات گرفتگی عضلات در میانه شب و به هنگام خواب ایجاد می‌شود.

متخصصان راه‌هایی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پیشنهاد داده‌اند:

- زیاد آب بنوشید

بسیاری از متخصصان معتقدند که کمبود آب بدن باعث گرفتگی عضلات می‌شود. نوشیدن مایعات برای افرادی که ورزش می‌کند فواید زیادی دارد.

- الکترولیت‌های بدن را تامین کنید

کمبود سدیم و پتاسیم در بدن باعث ایجاد گرفتگی عضلات می‌شود. می توانید مواد غذایی همچون موز مصرف کنید.

- ویتامین مصرف کنید

مطالعات نشان داده است که مصرف منیزیم، زینک ، ویتامین B ، D و E می‌تواند احتمال گرفتگی عضلات را کمتر کند.

- بپرید

هنگامی که عصب‌ها در عضلات خسته می‌شوند، گرفتگی عضلات ایجاد می‌شوند. پریدن و انجام حرکات پلیومتریک باعث می‌شود که این مشکل از بین برود.

- بدن را گرم و سرد کنید

قبل از ورزش کردن حتما بدن را گرم کنید و بعد از ورزش با انجام حرکات کششی بدن را سرد کنید.

درمان گرفتگی عضلات:

- محل گرفتگی را بکشید

می توانید با انجام ماساژور کشیدن عضلات گرفتگی را بر طرف کنید.

- استراحت کنید

بهتر است برای از بین رفتن گرفتگی فعالیت را متوقف کنید.

- به داروخانه مراجعه کنید

می توانید با کمک پزشک از داروهای ضد تورم استفاده کنید که درد را کمتر می‌کند.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون کد
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب