10 دشمن حافظه

کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان افت می‌کند. این امر مانع تأمین مناسب مواد غذایی برای مغز و درنتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.

10 دشمن حافظه

1- نخوردن صبحانه: کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان افت می‌کند. این امر مانع تأمین مناسب مواد غذایی برای مغز و درنتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.

2- پرخوری: این امر باعث تصلب شرائین (گرفتگی دیواره‌ی رگ‌ها) مغز شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می‌شود.

3- دخانیات: این امر باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود.

4- استفاده‌ی زیاد از قند و شکر: استفاده‌ی زیاد از قند و شکر، جذب پروتئین و مواد غذایی را متوقف می‌کند و منجر به سوء تغذیه و احتمالاً اختلال در رشد مغزی خواهد شد.

5- آلودگی هوا: مغز بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌ی اکسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تأمینی مغز شده و منجر به کاهش کارایی مغز می‌شود.

6- کمبود خواب: خواب به مغزتان اجازه‌ی استراحت می‌دهد. دوره‌ی طولانی کاهش خواب منجر به شتاب‌گیری مرگ سلول‌های مغزی می‌شود.

7- پوشاندن سر هنگام خواب: خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی‌اکسیدکربن و کاهش اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.

8- کار کشیدن از مغز هنگام بیماری: کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارایی مغز و درنتیجه صدمه‌ی مغزی شود.

9- کاهش افکار مثبت: فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود.

10- کم‌حرفی: مکالمات انتزاعی منجر به رشد کارایی مغز خواهد شد.