از پنجم دبستان تا رتبه‌ی 4 کنکور، همراه با آزمون‌های برنامه‌ای

علیرضا آروین دانش‌آموز کانونی از شهر یاسوج است. او از کلاس پنجم دبستان در آزمون‌های کانون شرکت کرده و در کنکور امسال موفق به کسب رتبه‌ی 4 منطقه‌ی 3 تجربی شد.

علیرضا آروین دانش‌آموز کانونی از شهر یاسوج است. او از کلاس پنجم دبستان در آزمون‌های کانون شرکت کرده و در کنکور سراسری امسال موفق به کسب رتبه‌ی 4 منطقه‌ی 3 در رشته‌ی علوم تجربی شده است. علیرضا هم‌اکنون دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشکده‌ی علوم پزشکی دانشگاه تهران است. پدر علیرضا دارای مدرک تحصیلی دکترای زلزله و هیئت‌علمی دانشگاه آزاد یاسوج و مادرش دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و بازنشسته‌ی آموزش و پرورش است. علیرضا دو برادر کوچک‌تر دارد که یکی کلاس هفتم است و از کلاس چهارم دبستان به طور پیوسته در آزمون‌های کانون شرکت کرده است و برادر دیگرش هنوز به مدرسه نمی‌رود.

علت این‌که به کانون آمدی چه بود؟

من کلاس چهارم دبستان در آزمون‌های مدرسه نتیجه‌ی خوبی نمی‌گرفتم. پسرخاله‌ام که هم‌اکنون فارغ‌التحصیل رشته‌ی مهندسی نفت از دانشگاه شیراز است کانون را به من معرفی کردند.

چه شد که برای 8 سال متوالی شرکت در آزمون‌ها را ادامه دادی؟  

وقتی به کانون آمدم با شرکت در آزمون‌ها، رتبه‌ام همیشه در آزمون‌های مدرسه 1 می‌شد. همین تغییر موجب شد تأثیر آزمون‌ها را در درس خواندنم ببینم و آن را ادامه بدهم. کلاس پنجم دبستان در آزمون مدرسه‌ی نمونه‌دولتی قبول شدم ولی دوست داشتم که به مدرسه‌ی تیزهوشان بروم؛ به همین دلیل آزمون‌ها را ادامه دادم تا بتوانم دوباره در آزمون تیزهوشان شرکت کنم و به مدرسه‌ی تیزهوشان بروم. در آن دوران ترازم در آزمون‌ها حتی از دانش‌آموزانی که به مدرسه‌ی تیزهوشان می‌رفتند بهتر بود. سال سوم راهنمایی موفق شدم در آزمون ورودی دبیرستان‌های تیزهوشان قبول شوم.

مهم‌ترین عامل حضور شما چه بود؟

رقابت در کانون برای من از هر چیزی مهم‌تر بود؛ چون همه‌ی نفرات برتر شهر در آن شرکت می‌کردند و می‌توانستم جایگاه واقعی خودم را بشناسم. البته پدرم همیشه مطابق با برنامه‌ی کانون درس‌ها را با من کار می‌کرد. معمولاً حتی اگر برنامه‌ی مدرسه هم نرسیده بود خودم می‌خواندم و به برنامه‌ی آزمون می‌رسیدم.

از پنجم دبستان تا رتبه‌ی 4 کنکور، همراه با آزمون‌های برنامه‌ای


نقش پدر در موفقیت شما چه بود؟

از همان دوران کودکی، پدرم مرا به کتاب خواندن تشویق می‌کرد. مثلاً وقتی به مسافرت‌ می‌رفتیم مرا به کتاب‌فروشی‌ها‌ می‌برد و به خریدن کتاب تشویق‌ می‌کرد. خودش هم همیشه در منزل مشغول مطالعه بود و من هم تشویق‌ می‌شدم که مطالعه کنم. در دوران دبستان هم سعی‌ می‌کرد خودم بیش‌تر روی کارهایم تمرکز داشته باشم و مستقل باشم. مثلاً موضوعی را به من آموزش‌ می‌داد، سپس برای من تمرین مشخص‌ می‌کرد و‌ می‌گفت برو حل کن و برگرد. من حل‌ می‌کردم و تمرین‌ها را برای تصحیح به پدرم‌ می‌دادم. طوری نبود که کنار من بنشیند و با من درس بخواند.

مادر چه نقشی در امور آموزشی شما داشت؟

مادرم از همان دوران دبستان، امتحان‌های مرا بررسی می‌کرد. نظارت او بر کارنامه‌های آزمون‌ها و رتبه و ترازم باعث ایجاد انگیزه و رقابت برای پیشی گرفتن از بقیه می‌شد و به من روحیه‌ می‌داد. ارتباط با مدرسه هم با ایشان بود.

یکی از مزیت‌های برنامه‌ی راهبردی کانون را بگو.

به نظر من داشتن ایستگاه جبرانی، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های برنامه‌ی کانون است؛ چون حتی برنامه‌ی مدرسه هم ایستگاه جبرانی ندارد. توصیه‌ای هم که به دانش‌آموزان دارم این است که هیچ وقت از برنامه جدا نشوند و فکر کنند که فقط باید در آزمون شرکت کنند؛ چون نقطه‌ی قوت کانون، برنامه است و این‌که در اجرا کردنش پیوسته باشند.

دفتر برنامه‌ریزی را به‌دقت پر‌ می‌کردی؟

بله؛ در دوران دبستان هم انجام‌ می‌دادم.

کتاب خودآموزی را‌ می‌نوشتی؟

بله، همیشه. در دوران دبستان بیش‌تر با پدرم این کار را انجام‌ می‌دادم و در دوران دبستان خودم. الان هم برادرم که کلاس هفتم است به همراه پدرم این کتاب را به‌دقت پر‌ می‌کند.

به نظرت شروع شرکت در آزمون‌ها از دوران دبستان چه فایده‌ای دارد؟

خیلی از دوستان من از دوران دبیرستان در آزمون‌ها شرکت‌ می

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون کد
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب