اپل همچنان در صدر جدول رقابت اسمارت واچ‌ها قرار دارد

J.D. Power نتیجه گزارش رضایت از اسمارت واچ‌ها در سال 2016 و گزارش رضایت از دستگاه‌های مچ بند ردیاب سلامت در سال 2016 را اعلام کرد.



 J.D. Power نتیجه گزارش رضایت از اسمارت واچ ها در سال 2016 و گزارش رضایت از دستگاه های مچ بند ردیاب سلامت در سال 2016 را اعلام کرد. در اولین خطوط گزارش اسمارت واچ ها نام اپل می درخشید که موفق به کسب 852 امتیاز شده بود و این یعنی اپل در بخش رضایت، راحتی، استایل و سهولت کاربری، توانسته بالاترین امتیاز را به دست بیاورد.


در این گزارش بعد از اپل می توان به شرکت سامسونگ که با 842 امتیاز در رده دوم قرار گرفته اشاره کرد. اسمارت واچ های سامسونگ در بخش های خدمات مشتریان، سایز صفحه نمایش و قابلیت های گوشی بالاترین امتیازات را کسب کرده اند. در این رقابت بالاترین امتیاز 1000 است.


بر اساس این تحقیق 19 درصد کاربران اسمارت واچ ها یک و یا بیش از یک مشکل با دستگاه های پوشیدنی خود داشته اند. مهمترین مشکل کاربران نداشتن طول عمر باتری مناسب بوده که 29 درصد از مشکلات را تصاحب کرده است. 23 درصد از کاربران نیز با شخصی سازی ساعت های هوشمند خود مشکل داشته اند و 22 درصد دیگر با مشکل شکستن شارژر مواجه شده اند. نیازی به توضیح نیست که درصد رضایت مشتریان در مواقعی که با یک یا بیش از یک مشکل مواجه می شوند، به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند.


در گزارش رضایت از دستگاه های ردیاب سلامت 2016، امتیاز سامسونگ 859 بوده است و این رقم از امتیاز 836 گارمین بالاتر است. گارمین پیش از این در زمینه رضایت مشتری، قابل اطمینان بودن، راحتی و سهولت کاربری، بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده بود و پیش از این در بخش های خدمات مشتریان، سهولت کاربری، مقاومت، دوام و اطمینان، بالاترین امتیازات را کسب کرده بود.


تحقیقات J.D. Power فاکتورهای گوناگونی را مورد بررسی قرار داده است. در بخش اسمارت فون ها به ترتیب اهمیت، سهولت کاربری، راحتی، طول عمر باتری، قابلیت های دستگاه، قیمت، مقاومت/دوام، سایز صفحه نمایش، شکل ظاهری و استایل، اپلیکیشن و خدمات مشتریان جزو برترین و قابل توجه ترین فاکتورها به حساب می آمدند. برای مچ بندهای سلامت نیز این فاکتورها به ترتیب شامل دوام، مقاومت/ دوام، سهولت کاربری، طول عمر باتری، قیمت، تنوع قابلیت ها، راحتی، استایل و شکل ظاهری، سایز صفحه نمایش، اپلیکیشن و خدمات مشتریان بوده اند.


به گفته مدیر ارشد J.D. Power، Kirk Parsons:

بازار هر دو نوع دستگاه ها شامل ردیاب سلامت و اسمارت واچ در حال اشباع از برندها و دستگاه های بروزرسانی شده تازه هستند که قابلیت ها و سرویس های جدید و متنوعی را ارایه می دهند. البته این نکته مهمی ست که تولید کنندگان بتوانند روی ارایه محصولاتی که با یک قیمت معقول، قابل اطمینان هم هستند و به نسبت قابلیت های عرضه شده در آنها، ارزش بالایی داشته باشند. بنابراین افرادی که در این بازی در حال رقابت هستند باید فرصت های پیش رو را برای افزایش رضایت، وفاداری مشتری و تمایل به خرید مجدد غنیمت بشمارند و هیچ کدام را از دست ندهند.

منبع :