پورشه و سودای عرضه 20 هزار خودروی الکتریکی در سال

مدیرعامل کمپانی پورشه از تصمیم این شرکت برای عرضه سالیانه 20 هزار دستگاه خودروی الکتریکی Mission E خبر داد.



مدیرعامل کمپانی پورشه از تصمیم این شرکت برای عرضه سالیانه 20 هزار دستگاه خودروی الکتریکی Mission E خبر داد.در طی یکی دو سال اخیر و با توجه به مسائلی همچون آلایندگی خودروهای بنزینی و فشار برخی دولت ها مبنی بر توقف تولید این اتومبیل ها، بسیاری از خوردوسازان بزرگ دنیا به تولید اتومبیل های هیبریدی و اخیراً نیز الکتریکی روی آورده اند.

به عنوان نمونه می توان به شرکت هایی همچون مرسدس بنز، بایدو، تسلا، جگوار و فولکس واگن اشاره کرد که در طی چند ماه اخیر، خودروهای الکتریکی خود را رونمایی و برای علاقه مندان معرفی کردند.

 در این بین اما، شرکت آلمانی پورشه که جزو زیرمجموعه های کمپانی فولکس واگن محسوب می شود، به تازگی از استخدام 1400 نیروی جدید برای تولید خودروهای الکتریکی خبر داد و روز گذشته نیز، الیور بلام، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای با یکی از مجلات مطرح آلمانی عنوان کرد که این شرکت قصد دارد تا سالیانه حدود 20 هزار اتومبیل الکتریکی را روانه خیایان ها کند.

 پورشه که هم اکنون به عنوان دومین شرکت سودآور فولکس واگن محسوب می شود، قصد دارد تا با تولید اتومبیل های Mission E که در سال 2019 عرضه خواهند شد، کمپانی تسلا و خودروهای الکتریکی این شرکت را که از محبوبیت قابل توجهی نیز نزد علاقه مندان برخوردارند، به چالش بکشاند.

 بلام در مصاحبه با مجله Automobilwoche عنوان کرد:

پیش بینی های ما بر این است که در سال چیزی حدود 20 هزار درخواست را برای خودروی الکتریکی Mission E خود داشته باشیم و تلاش خواهیم کرد که بتوانیم متناسب با این حجم درخواست ها، اتومبیل های خود را به موقع روانه بازار کنیم.

 به گفته یکی از مدیران ارشد پورشه، ورود ما به بازار خودروهای الکتریکی می تواند مشتریان جدیدی را برایمان به ارمغان بیاورد و اگر بخواهیم به روند سوددهی برسیم، می بایست حداقل 10 هزار خودرو در سال به بازار عرضه کنیم.

منبع :