پنجره‌های هوشمند؛ جدیدترین نوآوری شرکت ژاپنی هوندا

نقش فناوری در تولید محصولات صنعتی روز به روز افزایش می‌یابد. در این میان، صنعت خودروسازی نیز از این جریان مستثنی نیست



نقش فناوری در تولید محصولات صنعتی روز به روز افزایش می یابد. در این میان، صنعت خودروسازی نیز از این جریان مستثنی نیست و امروزه شاهد بکارگیری فناوری های مختلف در تولید خودروها هستیم. با این حال، شاید به نظر برسد برخی از قطعات خودروها بهره چندانی از پیشرفت های فناوری نبرده اند و هنوز هم به روش قدیمی تولید می شوند.


شیشه های خودرو یکی از همین قطعاتی است که به باور بسیاری از افراد، نیازی به در اختیار داشتن فناوری های روز دنیا برای تولیدشان نیست. اما به نظر می رسد شرکت ژاپنی هوندا مصمم است به این باور پایان دهد. حق اختراعی که به تازگی توسط هوندا به طور رسمی به ثبت رسیده ایده جالبی را در این باره به تصویر می کشد: به جای استفاده از پرده های رنگی و یا مات کردن دائمی شیشه ها، می توان از پوششی برای سطح شیشه استفاده کرد که می تواند بسته به سلیقه سرنشین، میزان مختلفی از نور را به داخل خودرو راه بدهد. برای درک بهتر این فناوری، می توانید عینک های حساس به نور خورشید که تغییر رنگ می دهند و یا سان روف مرسدس می باخ S600 را به یاد بیاورید.


اما آنچه باعث تمایز این نوآوری هوندا می شود، افزوده شدن کنترل گر های لمسی و قابلیت تنظیم آنها است. در تصویر به ثبت رسیده از سوی هوندا به وضوح می بینیم که سرنشین حق انتخاب دارد تا با اشاره انگشت، میزان مورد نظر خود از سطح پنجره که نور را به داخل منتقل می کند تعیین کند. به این ترتیب، هر یک از سرنشینان خودرو حق انتخاب کامل در تعیین میزان دریافت نور در صندلی خود را پیدا می کند.

پنجره‌های هوشمند؛ جدیدترین نوآوری شرکت ژاپنی هوندا


با این حال، یکی از معیاب احتمالی این طرح، به جا ماندن اثر انگشت روی شیشه های خودرو خواهد بود. به هر حال، باید منتظر بود و دید که این ایده جالب از چه زمانی در خودروهای هوندا عرضه می شود.

منبع :