راهکاری جدید برای مقابله با ابتلا به دیابت نوع2 ، ورزش منظم

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری در طی مدت توصیه شده 150 دقیقه در هفته خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا 26 درصد کاهش می‌دهد.



بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری در طی مدت توصیه شده 150 دقیقه در هفته خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا 26 درصد کاهش می دهد.

در افرادی که هر روز یک ساعت ورزش ملایم تا شدید انجام می دهند ، خطر ابتلا به دیابت نوع دو تا 40 درصد کاهش می یابد. این مطالعه همچنین نشان داد که اساسا هر مقدار فعالیت فیزیکی خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
مطالعه محققان دانشگاه UCL و کمبریج که در مجله Diabetologia منتشر شد، جامع ترین مطالعه ای است که جدا از عوامل رفتاری مانند رژیم غذایی، به بررسی تاثیر ورزش بر خطر ابتلای فرد به دیابت نوع دو می پردازد.
وزارت بهداشت انگلیس 150 دقیقه ورزش ملایم تا شدید را در هفته توصیه کرده است که شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری ملایم و یا ورزش هایی مانند تنیس می شود.
با این حال، مطالعه جدید محققان با تحلیل داده های بیش از یک میلیون نفر نشان می دهد که گرچه هر میزان فعالیت ورزشی برای سلامتی مفید است اما فواید ورزش برای افرادی که بیش از این میزان توصیه شده به اجرای حرکات ورزشی می پردازند، بیشتر خواهد بود.
نتایج این مطالعه نشانگر وجود پتانسیل قابل توجه فعالیت فیزیکی، در کند و یا معکوس کردن روند افزایش دیابت نوع دو در جهان است.
شیوع دیابت نوع دو در جهان به دلیل افزایش سطح چاقی به سرعت در حال گسترش است و برآورد می شود که تا سال 2035 موارد ابتلا به این بیماری به 600 میلیون مورد برسد.

منبع :