تقویت عضلات بدن با نوشیدن آب چغندر

مصرف سبزیجات بنفش علاوه بر تقویت سیستم تنفسی عضلات را نیز استحکام می‌بخشد و به دویدن، دوچرخه‌سواری و بالا و پایین رفتن از پله‌ها کمک می‌کند.



مصرف سبزیجات بنفش علاوه بر تقویت سیستم تنفسی عضلات را نیز استحکام می‌بخشد و به دویدن، دوچرخه‌سواری و بالا و پایین رفتن از پله‌ها کمک می‌کند.

محققان دانشگاه اکستر به تازگی دست یافتند، سبزیجات بنفش سیستم تنفسی را در دوران میانسالی و پیری تقویت می‌کنند و مشکلات ناشی از پوکی استخوان را به حداقل می‌رسانند.

 تقویت سیستم عضلانی از دیگر فواید مصرف این‌گونه سبزیجات است که مهم‌ترین آنها نیز به شمار می‌آید.

چغندر در اصل حاوی مقدار زیادی عنصر پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن، مس و عناصر بسیار کمیابی مثل روبید یوم و کاسیوم است. به علاوه این گیاه دارای کربوهیدرات، کمی پروتئین و غنی از چندین ویتامین است.

مکانسیم نیترات در آب چغندر برای افزایش استقامت بدن مفید است و عضلات پا را برای دویدن، دوچرخه سواری  بالا رفتن از پله‌ها تقویت می‌کند. 

نیترات تنها ماده‌ای است که موجب استحکام‌بخشی به عضلات می‌شود و دانشمندان توانستند این ادعا را با آزمایش روی دو دسته از افرادی که آب چغندر را به همراه نیترات می‌نوشند و دسته دومی که نیترات موجود در آب چغندرشان گرفته شده اثبات کنند. 

چغندر تنها گیاهی نیست که دارای نیترات است؛ اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ‌دار نیز غنی از نیترات هستند که در تقویت سیستم تنفسی و استحکام عضلات نقش مؤثری ایفا می‌کنند. 

منبع :