ویژوال استودیو برای مک منتشر شد

مایکروسافت امسال در مراسم کانکت، آپدیت‌ها و امکانات مختلفی را برای ویژوال استودیو، SQL Server و آژور به نمایش گذاشت.



مایکروسافت امسال در مراسم کانکت، آپدیت‌ها و امکانات مختلفی را برای ویژوال استودیو، SQL Server و آژور به نمایش گذاشت.

مراسم کانکت ۲۰۱۶ در شهر نیویورک برگزار شد و کمپانی مایکروسافت در آن اخبار مهمی از همکاری‌های جدید خود را با رسانه‌ها در میان گذاشت. از جمله‌‌ی این همکاری‌ها، اضافه شدن گوگل به بنیاد دات نت،‌ ملحق شدن مایکروسافت به بنیاد لینوکس و در نهایت معرفی پیش‌نمایش شرکت سامسونگ از ابزار ویژوال استودیو برای تایزِن است. در کنار این، آپدیت‌های بسیار مهمی برای ویژوال استودیو و SQL سرور به شکل پیش‌نمایش ارائه شد. از جمله می‌توان به ویژوال استودیو برای سیستم‌عامل مک، ورژن جدید SQL سرور و پشتیبانی سرویس اپ آژور برای کانتِینرها اشاره کرد.

نایب‌رئیس مایکروسافت در زمینه‌ی رایانش ابری، اسکات گاتری، در بیانیه‌ی خود می‌گوید:

مایکروسافت به دنبال کمک به توسعه‌دهندگان در مسیر موفقیت است تا با داشتن حق انتخاب بین پلتفرم‌ها و ابزارهای مورد نظر خود از چرخش صنعت تکنولوژی به سمت کلود و تلفن‌های همراه بیشترین بهره را ببرند. با همکاری با جامعه‌ی فناوری، مایکروسافت به توسعه‌دهندگان ابزارهایی باز، انعطاف‌پذیر و هوشمند ارائه می‌کند؛ تا به این ترتیب فضایی ایده‌آل برای نوآوری پیش روی آن‌ها بگذارد.


ویژوال استودیو

آوردن IDE مایکروسافت به پلتفرم مک، می‌تواند مهم‌ترین خبر باشد. با این وجود یک پیش‌نمایش از ویژوال استودیو برای مک (برای ورژن OS X El Capitan 10.11 و بالاتر) هم‌اکنون در دسترس است. این نرم‌افزار به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اپ‌های کلاد، موبایل و سیستم‌عامل مک را با استفاده از دات نت و سی‌شارپ کدنویسی کنند.

این اتفاق بسیار قابل توجه است؛ چرا که مایکروسافت سال‌ها توسعه‌دهندگان خود را به کدنویسی برای ویندوز محدود می‌کرد. هرچند در آوریل ۲۰۱۵ این شرکت با انتشار «ویژوال استودیو کد»، که یک ادیتورِ کراس‌پلتفرم برای ویندوز، مک و لینوکس است، تغییر نگرش خود را آشکار کرد.

حالا مایکروسافت آماده‌ی برداشتن قدم بعدی و انتشار ویژوال استودیو به شکل کراس‌پلتفرم است. همانند زامارین استودیو و ویژوال استودیو در ویندوز، این IDE قرار است توسعه‌‌دهندگان مک و iOS را به استفاده از ابزار مایکروسافت تشویق کند؛ چرا که استفاده از این ابزارها دیگر نیازمند ماشین‌های مجازی و ویندوز نخواهد بود. این محصولات سال آینده‌ی میلادی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت و پس از آن مایکروسافت به دنبال گسترش زامارین به پلتفرم‌های دیگر خواهد رفت.

در پایین، توضیحات مدیر پروژه‌ی زامارین، میکایلا هاچینسون را درباره‌ی این تغییرات مشاهده می‌کنید:

در ظاهر، ویژوال استودیو برای مک، کپی از نسخه ویندوز این نرم‌افزار برای این سیستم‌عامل است. اگر کاربران از تجربه‌ی کدنویسی در ویژوال استودیو لذت می‌برند اما به دنبال استفاده از مک هستند؛ جای هیچ نگرانی نیست. تجربه‌ی کاربری این نسخه از ویژوال استودیو بر پایه‌ی نمونه‌ی ویندوزی آن است؛ هرچند به شکلی طراحی شده که شبیه ابزاری محلی از سیستم‌عامل مک عمل کند. همچنین مانند نسخه‌ی ویندوز، این نرم‌افزار از امکان ویژوال استودیو کد، برای مواقعی که به IDE دست‌وپا گیر نیازی نیست، برخوردار است.

در باطن، ویژوال استودیو برای مک خصوصیات مشابهی با همتایان خود در خانواده‌ی ویژوال استودیو دارد. اینتلی‌سنس و فاکتورگیری مجدد آن از کامپایلرِ روزلین استفاده می‌کند و سیستم پروژه و موتور طراحی آن بر پایه‌ی ام‌اس بیلد طراحی شده است. همچنین ویرایشگر سورس‌کد این نرم‌افزار، دارای قابلیت پشتیبانی از باندلِ تکست‌میت است. موتور دیباگِر آن نیز کارکردی مشابه زامارین و اپ‌های هسته‌ی دات‌نت دارد.

قابلیت همخوان‌سازی، یکی از مهم‌ترین نقاط تمرکز ویژوال استودیو در مک است. با این که این محصول به‌تازگی ارائه شده است و از تمامی نسخه‌های پروژه‌ی ویژوال پشتیبانی نمی‌کند و در نسخه‌های قابل پشتیبانی خود از سولوشنِ ام‌اس بیلد و فرمت پروژه‌ی مشابه با آن استفاده می‌کند. اگر اعضای تیم شما بر روی سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز به شکل هم‌زمان کار می‌کنند؛ یا خود شما در هردو پلتفرم فعالیت دارید؛ می‌توانید پروژه‌هایتان را به‌سادگی بین پلتفرم‌ها جابجا کنید. پس دیگر نیازی به کانورت یا مهاجرت‌ با متدهای پیچیده نیست.


نسخه‌ی جدید ویژوال استودیو، از طریق زام

منبع :

همایش جمع بندی علوم اجتماعی بخش اول ( حل تست کنکور 95)
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( چهارم انسانی)
دبیر : آزیتا بیدقی