4 ماده غذایی مهم در صبحانه

گنجاندن مواد غذایی دارای ویتامین A، ریبوفلاوین و کربوهیدرات در وعده صبحانه بسیار مفید است.




مصطفی جاپلقی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: پروتئین به خاطره کاهش جذب کربوهیدرات ها نقشی کلیدی در کاهش وزن ایفا می کند و آغاز وعده های غذایی در صبحانه بهترین و موثرترین راهکار برای این امر است. اگر شما می خواهید در مدت زمانی کوتاه لاغر شوید و یا بدن قوی داشته باشید باید در انتخاب صبحانه و وعده های غذایی دیگر دقت کافی را داشته باشید.

تخم مرغ

وی ادامه داد: تخم مرغ همه آمینو اسیدهای مورد نیاز برای عضله سازی را در بر دارد. تخم مرغ دارای ویتامین A، ریبوفلاوین و کولین (در زرده) است که برای داشتن پوستی سالم، سیستم ایمنی قوی و بهبود عملکرد مغز و کبد حیاتی هستند. پس می تواند به عنوان ماده ای بسیار مقوی در وعده صبحانه گنجانده شود.

کره بادام زمینی

جاپلقی با بیان اینکه کره های روغنی سرشار از پروتئین خوراکی هستند و وعده مناسبی برای صبحانه محسوب می‌شوند، بیان  کرد: به دلیل مقدار زیاد کالری در کره بادام زمینی می توان به عنوان یک وعده مناسب برای مصرف صبحانه از آن بهره برد. ترکیب کربوهیدرات و پروتئین در کره بادام زمینی برای مغز مفید بوده و شما را قادر می سازد تا فعالیت های بدنی خود را بهتر انجام دهید.

پنیر محلی

وی تصریح کرد: پنیر محلی می تواند به خوبی قند خون را ثابت نگه دارد و گرسنگی شما را تا ساعت ها برطرف کند.

کوینولا

جاپلقی تاکید کرد: کوینولا ستاره سالادهای پر از سبزی است که هنگام ناهار یا شام به همراه غذا مصرف می شود. اما باید توجه داشت که این ماده غذایی نباید از فهرست صبحانه کنار گذاشته شود. این کربوهیدرات قادر است سطح انرژی بدن را در طول روز ثابت نگه دارد. کوینولا را با پختن در شیر به  شکل پودر در آورده و سپس ادویه هایی مثل دارچین و هل به آن اضافه کنید و مقداری آجیل خشک شده روی آن قرار دهید و از این خوراکی لذت ببرید.

وی یادآور شد: شیر کم چرب، ماست نیز منبعی مناسب برای صبحانه است.

منبع :