خانم اجازه! - 5 آذر 1395

اگر در آزمونی، سؤالی از نظر ما ایراد داشت چگونه می‌توانیم آن را مطرح کنیم؟



اگر در آزمونی، سؤالی از نظر ما ایراد داشت چگونه می‌توانیم آن را مطرح کنیم؟

مینا عیسی‌زاده:

حتماً باید مطمئن باشید که سؤال ایراد دارد و شما متوجه همه‌ی جزئیات سؤال شده‌اید. گاهی اوقات سؤال دام آموزشی دارد یا گزینه‌ها عمداً خیلی نزدیک به هم طراحی شده‌اند تا دانش‌آموز را سردرگم کنند. پس سعی کنید با پرسش از معلم و پشتیبان از ایراد سؤال مطمئن شوید و سپس با ورود به صفحه‌ی شخصی، از منوی سمت راست صفحه، گزینه‌ی اشکالات آزمون را انتخاب کرده و اشکال مورد نظر را ثبت کنید. این موضوع توسط تیم تولید آزمون مورد بررسی قرار می‌گیرد.


امسال کتاب‌های پایه‌ی ششم دبستان تغییر کرده است. آیا فیلم‌های آموزشی شما در سایت کانون با کتاب‌های جدید هماهنگ است؟

خدیجه شهبازی:

فیلم‌های آموزشی مربوط به سال‌های قبل روی سایت کانون موجود است. شما با توجه به تاریخ ارسال فیلم روی سایت کانون می‌توانید به‌روزترین فیلم‌ها را ببینید. همه‌ی فیلم‌های جدید که روی سایت کانون ارسال می‌شوند با کتاب‌های چاپ سال 95 هماهنگ است و بر اساس بودجه‌بندی این کتاب‌ها تولید می‌شوند.


چگونه می‌توانم استرس دخترم را که کلاس چهارم است کم‌تر کنم؟

مینا سلیمانی:

قبل از هر چیز باید عامل ایجاد استرس را شناسایی کرده و برای آن راه‌حلی پیدا کنید. حتماً با دخترتان در مورد این موضوع گفت‌وگو کنید. سعی کنید در درجه‌ی اول از زبان خودش علت اضطراب را بشنوید. مطمئناً یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد این اضطراب، نگرانی از نتیجه است. کمی نگران بودن در مورد نتیجه‌ی انجام هر کاری تا حدودی طبیعی است؛ اما اگر این نگرانی از سطح نرمال خارج شود به مانعی بر سر راه انجام کار تبدیل می‌شود. در درجه‌ی اول، انتظار خودتان را از کودک به سطحی منطقی و در حد توانایی‌های او برسانید. فراموش نکنید که دانش‌آموزان دبستانی در این سنین در مرحله‌ی یادگیری و آزمون و خطا هستند؛ پس با دریافت نتیجه‌ی آزمون یا مدرسه‌ی او، به بررسی نقاط قوت و ضعف او بپردازید و سعی کنید به جای نگاه منتقدانه، با او همراه باشید و به او کمک کنید تا نقاط ضعفش را جبران و نقاط قوت را تقویت کند.