خوردنی‌های خواب‌آور را بشناسید

به گفته کارشناسان برخی مواد خوراکی موجب احساس خواب آلودگی و سستی در انسان می‌شود.

خوردنی‌های خواب‌آور را بشناسید

به گفته کارشناسان برخی مواد خوراکی موجب احساس خواب آلودگی و سستی در انسان می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مهر، کار‌شناسان تغذیه عنوان می‌کنند برخی مواد خوراکی حس خواب آلودگی و بی‌حالی را ایجاد می‌کنند از این‌رو باید از خوردن آن‌ها در محل کار یا قبل از ورزش خودداری شود.

برنج سفید: این نوع برنج دارای شاخص گلوکزی بالایی است. هنگامیکه فردی برنج می‌خورد بعد از آن دچار رخوت و سستی می‌شود.

نان سفید: کربوهیدرات‌های نظیر نان سفید دارای شاخص گلوکزی بالا و فاقد فیبر هستند، از این‌رو به سرعت تجزیه شده و شما نمی‌توانید انرژی لازم از آن‌ها را دریافت کنید در نتیجه دچار بیحالی می‌شوید.

نخود: نخود نیز سرشار از تریپتوفان (اسیدآمینه مرتبط با سروتونین که با خواب ارتباط دارد) است، از این‌رو بعد از خوردن آن، چرت نیمروزی الزامی می‌شود.

گوشت قرمز: میزان چربی بالا در گوشت قرمز نظیر همبرگر و استیک می‌تواند حس بیحالی در شما ایجاد کند. بدن شما نیاز به میزان زیادی انرژی برای تجزیه گوشت قرمز دارد، به همین خاطر تمام انرژی شما صرف آن می‌شود.

شیرینی: میزان قند بالا در شیرینی جات باعث می‌شود بدن انسولین ترشح کرده و در نتیجه تریپتوفان بسیار زیادی در مغز آزاد شده و شما احساس خواب آلودگی می‌کنید.



پاسخ تلفنی به سوالات شما درباره کنکور 97

با درصدهای تخمینی در کنکور 97 , احتمال دارد چه رتبه ای بیاورم و کجا می توانم قبول شوم؟

آیا برای ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور (معدل, کد سهمیه و ...) باز هم زمان دارم؟

کنکور 98 به چه صورت خواهد بود ؟

انتخاب رشته و دانشگاه را از همین امروز با مشاوران شروع کنید

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب