ابرهای 6 ضلعی، کلید معمای مثلث برمودا + تصویر

دانشمندان دانشگاه ایالتی کلرادو نظریه جدیدی را در مورد مثلث رازآلود برمودا ارائه داده‌اند که تاکنون تعداد زیادی هواپیما، کشتی و انسان در آن ناپدید شده‌اند.



دانشمندان دانشگاه ایالتی کلرادو نظریه جدیدی را در مورد مثلث رازآلود برمودا ارائه داده‌اند که تاکنون تعداد زیادی هواپیما، کشتی و انسان در آن ناپدید شده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایسنا، این ناحیه مثلثی به وسعت یک میلیون و 300 هزار کیلومتر در برمودا، فلوریدا و پورتوریکو را به خود اختصاص داده است و طی 100 سال گذشته حداقل 1000 انسان در آن ناپدیده شده‌اند و سالانه به طور میانگین چهار هواپیما و 20 کشتی در این مثلث عجیب گم می‌شوند.

تاکنون نظریه‌های مختلفی برای توضیح این پدیده عجیب ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به فرضیه تاثیر قاره گم‌شده آتلانتیس و همچنین وجود بیگانگان در این منطقه اشاره کرد.

نظریه جدید دانشمندان، علمی‌تر است و به ابرهای شش ضلعی اشاره دارد که در بالای این منطقه شکل گرفته‌اند. این ابرها که در تصاویر جدید شبکه ساینس نمایش داده شده‌اند، روی منطقه مثلث برمودا شکل گرفته بودند.

ابرهای 6 ضلعی، کلید معمای مثلث برمودا + تصویر

ابرهای 6 ضلعی، کلید معمای مثلث برمودا + تصویر

هواشناسان می‌گویند این ابرها می‌توانند بمب‌های بادی با سرعت 273 کیومتر در ساعت و امواجی با ارتفاع بیش‌تر از 14 متر تولید کنند. این بمب‌های هوای قدرتمند می‌توانند کار هواپیماها و کشتی‌ها را برای عبور از این منطقه اقیانوس آتلانتیک مشکل کنند.

برای درک بهتر قدرت این بادها باید گفت تندبادهای با سرعت 257 کیلومتر در ساعت در گروه پنجم قرار می‌گیرند که می‌توانند خانه‌ها را ویران کنند و باعث سقوط هواپیمای در حال پرواز شوند.

محققان می‌گویند این ابرها از وسعتی بین 40 تا 88 کیلومتر برخوردارند و بزرگ‌ترین ابرها به طور چشمگیری در بالای بخش غربی جزیره برمودا قرار گرفته‌اند.

سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اعلام کرده است که یک دلیل علمی و نه خرافی در پشت ناپدید شدن کشتی یا هواپیماها و انسان‌ها در این مثلث است و به احتمال زیاد، آب ‌و هوای بد عامل این مساله بوده است.

بخش اعظمی از توفان‌های گرمسیری اقیانوس آتلانتیک از میان مثلث برمودا عبور می‌کند و این توفان‌های خطرناک از چند روز قبل‌تر از پیش‌بینی، بسیاری از کشتی‌ها را از بین می‌برند.