پلی‌استیشن 4 پرو و ۱ گیگابایت رم اضافی قابل‌جدا‌سازی DDR3

به‌هنگام معرفی رسمی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو، برخی‌ها گفتند که ممکن است این کنسول، پیکربندی کلی کنسول پلی‌استیشن 4 را حفظ کند و از ۸ گیگابایت رم GDDR5 البته با پهنای باند بالاتر، استفاده کند



به‌هنگام معرفی رسمی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو، برخی‌ها گفتند که ممکن است این کنسول، پیکربندی کلی کنسول پلی‌استیشن 4 را حفظ کند و از ۸ گیگابایت رم GDDR5 البته با پهنای باند بالاتر، استفاده کند؛ اما حال مشخص شده است که آن حرف‌ها درست نبوده‌اند و واقعیت چیز دیگری است.

 مارک سرنی، معمار کنسول پلی‌استیشن 4 پرو، در مصاحبه‌ی جدید خود با سایت یوروگیمر گفت که کنسول پلی‌استیشن 4 پرو قرار است در کنار تراشه‌ی ۸ گیگ GDDR5، از یک گیگابایت رم از نوع DDR3 نیز بهره ببرد که توانایی انجام اعمال تازه ای را امکان‌پذیر می‌کند. سرنی در گفت‌و‌گوی خودش با یوروگیمر گفت:

 ما احساس کردیم که بازی‌ها به اندکی رم بیشتر - حدود ۱۰ درصد - نیاز دارند؛ بنابراین ما به [پلی‌استیشن 4 پرو] یک گیگابایت رم اضافی از نوع DDR3 اضافه کردیم. در مدل استاندارد کنسول پلی‌استیشن 4، اگر شما بین مثلا یک اپلیکیشن همچون نتفلیکس و یک بازی سوییچ کنید، نتفلیکس همچنان در حافظه‌ی سیستم باقی می ماند؛ حتی اگر در حال بازی کردن باشید. علت استفاده از چنین معماری‌ای این بود که این معماری، باعث می‌شود سوییچ بین برنامه‌های مختلف بسیار سریع و روان شود و هیچ چیزی نیاز به بارگذاری نداشته باشد. اما در کنسول پلی‌استیشن 4 پرو، ما کارها را به شکل متفاوتی انجام می دهیم؛ به‌این صورت که وقتی شما نتفلیکس را متوقف می‌کنید، کنسول این برنامه را به حافظه‌‌ی اضافی ۱ گیگابایتی منتقل می‌کند و باعث می‌شود که فضای رم ۸ گیگابایتی GDDR5 خیلی اشغال نشود. استفاده از این استراتژی باعث می‌شود حدودا ۱ گیگابایت از رم ۸ گیگ GDDR5 آزاد بماند که از این مقدار، ۵۱۲ مگابایت برای بازی استفاده می‌شود، پس بازی‌ها به‌جای استفاده از ۵ گیگابایت حافظه، از ۵/۵ گیگابایت استفاده می‌کنند.

منبع :