رقیب جدید برای بنز و BMW

اگر امروز به ده سال پیش بازگردیم و ایده فراگیر شدن استفاده از خودروهای الکتریکی را مطرح کنیم، قطعا خنده دار خواهد بود.



اگر امروز به ده سال پیش بازگردیم و ایده فراگیر شدن استفاده از خودروهای الکتریکی را مطرح کنیم، قطعا خنده دار خواهد بود. علت این مساله آن است که در آن زمان، مهمترین مشکل پیش روی توسعه خودروهای الکتریکی، کمبود جایگاه های شارژ و در عین حال، کم بودن ظرفیت باتری این خودروها بود. به این ترتیب، امکان طی کردن مسافتی طولانی برای دارندگان این خودروها فراهم نبود. با این حال، با نگاهی به وضعیت کنونی این صنعت، با تصویری کاملا متفاوت روبرو می شویم.


در واقع، به نظر می رسد خودروهای الکتریکی به طور روزافزون با استقبال گرمی از سوی مشتریان روبرو هستند، چرا که بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده، شرکت تسلا موفق شده بازار خودروهای لوکس را در آمریکا به دست بگیرد. با استناد به ارقام، تسلا موفق به کسب سهم 32 درصدی از بازار خودروهای سواری لوکس در آمریکا شده است.


خودروی سواری مدل S تسلا اکنون موفق شده رقبای دیرینه خود، یعنی مرسدس بنز کلاس S و سری هفت بی ام و را بعد از خود و در جایگاه های دوم و سوم قرار دهد. بنز اکنون 17 درصد و بی ام و 13 درصد از بازار سواری های لوکس در آمریکا را در انحصار خود دارند. این دو شرکت تنها رقبایی هستند که همچنان توانسته اند جایگاه نزدیکی به تسلا برای خود حفظ کنند. این در حالی است که سایر خودروسازان، از جمله شرکت های آئودی، مازراتی، پورشه و لکسوس امروزه سهم تک رقمی از بازار سواری های لوکس در آمریکا را به خود تخصیص می دهند.


با این حال، نکته ای که در این زمینه شایان توجه است این است که غلبه تسلا بر بازار هنوز محدود به بازار خودروهای تجملاتی است و این بدان معنا است که این شرکت هنوز راه درازی را برای تبدیل شدن به یک خودروساز با سبد محصولات مناسب برای همه مشتریان پیش رو دارد.

منبع :