چند روش ساده و موثر برای کاهش استرس

همه ما در مراحل مختلف زندگی استرس را که اغلب نتیجه شغل‌های خسته کننده، عادات غذایی نامناسب و آلودگی‌ها است، کم و بیش تجربه کرده ایم.





به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی زی نیوز، با وجود شایع بودن استرس، اما تغییر عادات مشخص و شیوه زندگی می تواند آن را کاهش داد و علاوه بر آن، روش های ساده و موثری نیز در این زمینه وجود دارد.

**خواب کافی

هر فرد باید هفت تا هشت ساعت خواب کافی برای استراحت ذهن و مدیریت امور زندگی بدون استرس داشته باشد؛ داشتن خواب کافی یکی از بهترین روش های کاهش استرس است.

**پیاده روی

پیاده روی بهترین و ساده ترین نوع ورزش است که برای حفظ سلامت بدن و تناسب اندام در دسترس است؛ همچنین به افزایش سلامت ذهن و از بین بردن استرس کمک می کند.

**تمرین تمرکز ذهن

تمرکز ذهن روش خوبی برای پیشگیری از ابتلا به استرس است و روزانه 20 دقیقه مدیتیشن (تمرین تمرکز ذهن) به انعطاف پذیری در برابر استرس کمک می کند.

*نوشیدن آب میوه

محققان معتقدند که مصرف مقدار زیادی نوشیدنی حاوی ویتامین C مانند آب پرتقال، سبب مدیریت بهتر استرس می شود چراکه این نوشیدنی ها سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد.

**آواز خواندن با صدای بلند

هر زمان استرس به سراغتان آمد، شروع به خواندن آواز کنید، مطالعات نشان داده است که این کار می تواند باعث خوشحالی و کاهش استرس شود.

منبع :