سامسونگ برای حفظ برند خود چه می‌کند

گوشی Galaxy Note 7 که در ماه اوت برای اولین بار عرضه شد، نظر منتقدان را به خود جلب کرد و به عنوان نمادی از تجمیع کارآیی گوشی‌های هوشمند در ابعاد فبلت تبدیل شد.





به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از گاردین،این گوشی که قابلیت شارژ بی سیم، طول عمر زیاد باتری، قابلیت شارژ 70 درصد از باتری در کمتر از یک ساعت و یک رابط USB-C را در اختیار کاربران قرار می داد پس از مدت کوتاهی باتری آن منفجر شد.

در ماه سپتامبرگزارش های متعددی درباره انفجار باتری این گوشی منتشر شد و سامسونگ با انتشار یک فراخوان جهانی، گوشی های عرضه شده را جمع آوری و بازسازی کرد.

اما در ماه اکتبر، گوشی های بازسازی شده هم شروع به انفجار کردند و حتی آتش گرفتند. تا تاریخ 10 اکتبر گزارش هشت مورد از این انفجارها در رسانه ها منتشر شد. بلافاصله سامسونگ خبر تغییر زمانبندی تولید این گوشی را منتشر کرد، اما در فاصله کوتاهی این خبر اصلاح شد و خبرگزاری یونهاپ کره خبر توقف تولید گوشی Note 7 را منتشر کرد.

ظاهرا همان قابلیت هایی که این گوشی را از سایر محصولات بازار متمایز می کرد، اکنون به نقطه ضعف آن تبدیل شده اند. سامسونگ با جمع کردن چندین ویژگی جدید و پیشرفته در یک محصول تلاش کرد تا پیش از عرضه نسخه جدید گوشی آیفون که مطابق انتظارات، تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی ندارد، یک گوشی جدید با قابلیت های چشمگیر عرضه کند و روند بازار را متحول کند.

اما با اوضاع احوال فعلی اگر سامسونگ خوش شانس باشد، خسارت آن تنها به یکی از محصولات شرکت محدود می شود. اما چنان که در موارد مشابه شاهد بوده ایم، احتمالا این خرابکاری سامسونگ فروش سایر محصولات آن را هم تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تغییر نگاه مصرف کنندگان به محصولات این شرکت می شود.

در صورتی که سامسونگ به سرعت راهکار کارآمدی برای رفع نقص Note 7 و جلب نظر مصرف کنندگان و نهادهای حمایت از مصرف کنندگان در سراسر دنیا اتخاذ نکند، بقای این شرکت در درازمدت با خطرات جدی مواجه خواهد شد.

منبع :