در سال ۲۰۱۳ بود که کریستال داینامیکس ریبوتی از مجموعه محبوب Tomb Raider را عرضه کرد و بعد از آن شاهد معرفی نسخه جدیدی از بازی برای عرضه در سال ۲۰۱۵ بودیم؛ از زمان عرضه بازی Rise Of The Tomb Raider برای ایکسباکس وان تا چند وقت پیش که بازی برای پلیاستیشن 4 و پیسی عرضه شد، این بازی بهنحوی در انحصار زمانی مایکروسافت و کنسول ایکسباکس وان قرار داشت.
پس از عرضه رسمی بازی Rise Of The Tomb Raider بر روی پلتفرمهای پلیاستیشن 4 و پیسی، تقریبا تمامی تحلیلگران با ادعاهایی محکم گفتند که مایکروسافت در روند ساخت این بازی، نقش مهمی را ایفا کرده است. حال با گذر مدتی، کریتسال داینامیکس، توسعهدهنده بازی، رسما از همکاری خودش با مایکروسافت و البته چگونگیِ کمکرسانی مایکروسافت برای محقق ساختن چشمانداز توسعهدهندگان بازی، پردهبرداری کرده است:
[مایکروسافت] به ما کمک کرد که چشماندازهای خود برای بازی Tomb Raider را محقق سازیم و [بتوانیم] بازیای را بسازیم که میخواستیم. آنها شرکای فوقالعادهای برای همکاری هستند. ما [مدتزمان زیادی است که با مایکروسافت همکاری میکنیم] و تاریخچه طولانی مدتی از همکاری با این کمپانی داریم؛ ما توانستیم [با کمک مایکروسافت] یک بازی عالی را بسازیم که واقعا به آن افتخار میکنیم.
لازم به ذکر است که کریتسال داینامیکس تنها استودیویی محسوب نمیشود که به تعریف و تمجید از مایکروسافت بهعنوان یک شریک عالی یاد میکند؛ در گذشته شاهد این بودهایم که هیدکی کامیا، از اعضای استودیو پلاتینیوم گیمز، با صحبتهای زیادی از لذت همکاری با مایکروسافت حرف زده بود.
نسخه 20 Year Celebration بازی Rise Of The Tomb Raider هماکنون برای پلیاستیشن 4 در دسترس است و در خود محتواهای جدیدی برای پشتیبانی از هدست پلیاستیشن ویآر / PlayStation VR دارد.