مدیریت منابع در ابتدای راه (3)

یکی از مهم‌ترین تغییرات سال تحصیلی به نسبت تابستان، شرایط منابع شماست.



یکی از مهم‌ترین تغییرات سال تحصیلی به نسبت تابستان، شرایط منابع شماست. از برنامه‌ی جبرانی و پوششی تابستان با چند کتاب محدود به برنامه‌ی چندجانبه‌ی سال تحصیلی با افزایش کتاب‌ها وارد شده‌ایم. برنامه‌ریزی برای مطالعه‌ی این دو الگوی کار با منابع، برنامه‌ریزی متفاوتی خواهد داشت.

تکنیک مطالعه‌ی «درس هر روز در عصر همان روز» یک حلقه‌ی رابط است. شما با اجرای این تکنیک عمق‌بخشی به یادگیری را در کنار تعادل برنامه‌ای خواهید داشت. ضریب فراموشی مطالب را کاهش و آمادگی خود را برای آزمون‌های مستمر افزایش می‌دهید. تکنیک‌هایی از این قبیل باعث می‌شود که برنامه‌ی مطالعاتی شما بیش از پیش به سمت تعادل در حرکت باشد.

جدا نشدن از محور برنامه‌ی راهبردی در کنار دست‌یابی به سطح مطلوبی از «شخصی‌سازی برنامه‌ی راهبردی» باعث می‌شود تا فرصت یکسان و جامعی برای مطالعه‌ی همه‌ی منابع کنکوری داشته باشید. گاهی در طول سال تحصیلی جا ماندن مطالب از محدوده‌ی یک آزمون مانند چالشی بر سر راه این برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد. آزمون‌های پوششی آینده و آزمون‌های جامع در نیم‌سال اول، ایام نوروز و پروژه‌ی جمع‌بندی، شما را برای مطالعه‌ی مجدد این مطالب آسوده‌خاطر خواهد کرد.

راهکار اصلی داشتن یک برنامه‌ی منظم و متعادل برای مدیریت همه‌ی منابع با همان پیوستگی و آرامش است. با کنار هم قرار دادن مجموعه‌ی این عوامل، نقش افزایش ساعت مطالعه در ابتدای سال تحصیلی روشن‌تر خواهد شد. تغییر بزرگ ابتدای پاییز، افزایش نیاز به مطالعه است؛ تغییری که همه‌ی عوامل پیوسته‌ی بالا را به همراه خود به برنامه‌ی درسی‌تان خواهد آورد. رسیدن به ساعت مطالعه‌ی مطلوب در ابتدای سال تحصیلی بهترین پاسخ به این نیاز است؛ پاسخی که کلید رسیدن به تغییر سخت‌کوشانه‌ی ابتدای سال تحصیلی نیز هست.