چگونه اضطراب را در فرزندمان کاهش دهیم؟

مصرف ویتامین‌های B و C در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.

چگونه اضطراب را در فرزندمان کاهش دهیم؟

برخی از دانش‌آموزان با احساس ناخوشایندی مواجه می‌شوند که با نشانه‌هایی چون تنش و دلهره همراه است. این حالت در برخی افراد با لرزش در صدا، تعریق، تپش قلب، تنگی و کوتاهی در نفس، لکنت زبان و خشکی دهان شروع می‌شود و بسته به میزان پیشرفت آن به ناراحتی‌های گوارشی، حالت تهوع و گاه کاهش سیستم دفاعی بدن می‌انجامد. این حالت نمادی از بروز «اضطراب» است. می‌خواهیم بدانیم چگونه میزان این اضطراب را کنترل کنیم.

کنترل بحران اضطراب:

درجات کمی از اضطراب برای پیشبرد زندگی طبیعی است ولی مقدار زیاد آن مانع پیشرفت بوده و حتی توانایی انجام کار را از فرد مضطرب می‌گیرد. به ‌طور کلی برخورد با مسئله‌ی امتحان و گذراندن روزهای امتحان برای عده‌ای از بچه‌ها حالت بحرانی پیدا می‌کند و این بحران و اضطراب‌های ناشی از آن در وضعیت‌های گوناگون و از نگاهی به نگاه دیگر متفاوت است که گاه خود بچه‌ها را درگیر می‌سازد و در مواقعی نیز خانواده‌ها در این وضعیت بحرانی و شرایط استرس‌زا درگیر می‌شوند.

تغذیه‌ی مناسب دانش‌آموزان:

مصرف ویتامین‌های B و C در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است. ویتامین C در اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها به ویژه مرکبات به‌وفور وجود دارد. میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، گوجه‌فرنگی و... غنی از ویتامین C هستند. منابع ویتامین B سبوس برنج، سویا، جگر، لبنیات، بادام، بادام‌زمینی، عسل و... است.

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب