آشنایی با میوه‌ها و سبزی‌های جذاب پاییزی

یکی از بهترین گزینه‌هایی که باید آن را به برنامه غذایی خودتان اضافه کنید، کلم بروکلی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، این گیاه که در خانواده کلم‌ها قرار می‌گیرد، منبع مهمی برای دریافت مواد مغذی مختلف است:

یکی از بهترین گزینه‌هایی که باید آن را به برنامه غذایی خودتان اضافه کنید، کلم بروکلی است. این گیاه که در خانواده کلم‌ها قرار می‌گیرد، منبع مهمی برای دریافت مواد مغذی مختلف است: ویتامین C، فیبر، بتاکاروتن، فولات و پتاسیم. کلم بروکلی با توجه به داشتن کالری خیلی کم (فقط ۱۵ تا ۲۵ کالری در هر وعده مصرفی) باعث اضافه‌وزن نمی‌شود. می‌توانید کلم بروکلی را بخارپز کنید یا آن را به انواع سوپ‌ها اضافه کنید. استفاده از آن در سالاد همراه با پرتقال و زیتون، واقعا جذاب و مفید است.

سبزی جذاب و مهم بعدی، باز هم از خانواده کلم‌ها است: کلم بروکسل. این کلم علاوه بر این‌که ویتامین C، ویتامین A و منگنز دارد، میزان زیادی از فلاونوئیدها را در خود گنجانده است. یک فنجان از کلم بروکسل حاوی ۴ گرم فیبر غذایی است که به هضم غذا کمک می‌کند، از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود. شما می‌توانید کلم بروکسل را به‌صورت بخارپز و کباب‌شده در کنار غذای اصلی، یا به‌صورت خام و همراه با سیب به‌عنوان سالاد بخورید.

شاید برای‌تان عجیب باشد، اما استفاده از دانه کدو تنبل در فصل پاییز واقعا برای سلامتی مفید است. هر وعده مصرفی از دانه کدو تنبل، ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن به روی (زینک) را فراهم می‌کند. بهتر است که این دانه‌ها کمی برشته کنید و همراه با روغن زیتون روی سالاد بریزید. این دانه‌ها با توجه به کالری خیلی کم‌شان می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای تنقلات چرب و دارای کالری زیاد باشند.


منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب