ورایزون صاحب جدید یاهو خواهد بود

حال باید دید که آرمسترانگ شکست مدیران اخیر یاهو را تکرار می‌کند یا این‌که موفقیت جدیدی برای این مجموعه رقم خواهد زد.



حال باید دید که آرمسترانگ شکست مدیران اخیر یاهو را تکرار می‌کند یا این‌که موفقیت جدیدی برای این مجموعه رقم خواهد زد.این خبر حاکی از آن خواهد بود که فرایند حراجی که یاهو پیش‌تر آن را آغاز کرد، به پایان رسیده؛ حراجی که چندین شرکت بزرگ به شرکت در آن ابراز علاقه کرده بودند.

این خرید ورایزون، بزرگ‌ترین شرکت امریکایی در حوزه ارتباطات، پایانی خواهد بود بر داستان جنجالی یکی از پیشگامان اصلی صنعت اینترنت در دنیا. یاهو ۲۱ سال پیش تاسیس شد تا در فضای رو به رشد اینترنت، راهنما و راهگشای کاربران باشد.

اما طی دهه گذشته، با ظهور رقبایی همچون گوگل و فیس‌بوک، یاهو با افول روبرو شد و از قافله عقب ماند.ماریسا مه‌یر، یکی از نخستین مهندسان گوگل، در سال ۲۰۱۲ راهبری شرکت را به عهده گرفت، به این امید که خون تازه‌ای در رگ‌های بی‌جان آن دمیده شود. اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسید تا این‌که شرکت از سوی سرمایه‌گذاران و سهام‌داران (به رهبری شرکت استاربورد) تحت فشار قرار گرفت تا مجبور به فروش شود.

حالا با این خرید ورایزون، یاهو رهبری این شرکت بار دیگر در دستان یک گوگلی قدیمی قرار می‌گیرد: تیم آرمسترانگ. آرمسترانگ مدیرعامل AOL بود که ورایزون در سال ۲۰۱۵ آن را خریداری کرد و انتظار می‌رود که وی گروه جدیدی را که از AOL و یاهوی سابق تشکل می‌شود، به سمت و سوی تازه‌ای هدایت کند.

حال باید دید که آرمسترانگ شکست مدیران اخیر یاهو را تکرار می‌کند یا این‌که موفقیت جدیدی برای این مجموعه رقم خواهد زد. دو شرکت مذکور، هنوز اظهار نظر رسمی درباره این خبر ارایه نکرده‌اند.


منبع :