کمردرد و خشکی‌گردن در کاربران کامپیوتر

۵۳ درصد از کاربران کامپیوتر از گردن درد و خشکی گردن و شانه رنج می‌برند که این اختلالات خوش خیم بوده و با انجام نرمش‌های مناسب تا حد زیادی بهبود می‌یابد.

کمردرد و خشکی‌گردن در کاربران کامپیوتر

۵۳ درصد از کاربران کامپیوتر از گردن درد و خشکی گردن و شانه رنج می برند که این اختلالات خوش خیم بوده و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می یابد.

ناراحتی های کمر و گردن از شایعترین علائم کار با کامپیوتر است و ۷۵ درصد کاربران کامپیوتر به طور هر چند وقت یکبار دچار دردهای ناحیه کمر ، گردن و شانه می شوند.

نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب که حمایت لازم را ازکمر انجام نمی دهد، خم کردن سر به عقب، قرار نگرفتن مانیتور در مکان مناسب، خم کردن و بلند کردن مداوم سر برای خواندن برگه ای که روی میز قرار دارد و تایپ آن، می تواند منجر به درد در ناحیه گردن و شانه شود.

افراد برای جلوگیری از دردهای عضلانی به تناوب از پشت میز کامپیوتر برخاسته، کمی استراحت کنند و با نرمش های خیلی ساده، گردن، بازو، مچ دست و پاها را حرکت دهند.

بر اساس این گزارش، استفاده از میز مخصوص که دارای عرض و ارتفاع استاندارد باشد، استفاده از صندلی مخصوص کامپیوتر که ارتفاع آن طوری تنظیم شود که ستون فقرات کاربر را آزار ندهد، استفاده از زیرپایی برای جلوگیری از بی حسی پا می تواند از دردهای عضلانی پیشگیری کند.

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب