استراحت، تاثیرگذاری ورزش را افزایش می‌دهد

با این که برای رسیدن به آمادگی جسمانی افراد تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند ورزش کنند، داشتن روزهای استراحت در بین روزهای ورزش عاملی مهم برای رسیدن به قدرت بیشتر و آمادگی جسمانی بالاتر است.

استراحت، تاثیرگذاری ورزش را افزایش می‌دهد

حتی اگر برنامه ورزشی شما به شکلی باشد که به بدن فشاری وارد نشود و خستگی ورزش زیاد نباشد، باز هم نیاز به روزهای استراحت وجود دارد. 

البته باید به یاد داشت که داشتن روزهای استراحت به معنای این نیست که کاملا هیچ کاری انجام ندهید. بهتر است هر روز به نحوی با ورزش ارتباط داشته باشید. حد فاصلی بین استراحت کامل و ورزش شدید وجود دارد.

استراحت به بدن این امکان را می‌دهد که ریکاوری داشته باشد  و فیبرهای ماهیچه ای بسازد. فیبرهای ماهیچه‌ای به هنگام ورزش پاره می‌شوند و نیاز به ترمیم شدن دارد. می توانید در روزهای استراحت پیاده روی یا یوگا انجام دهید.

داشتن ریکاوری فعال حتی بهتر از استراحت کامل است ، زیرا در این شرایط ریکاوری  سریع‌تر خواهد بود و خون رسانی به ماهیچه‌ها انجام می‌شود. خون رسانی باعث رسیدن ریز مغذی‌ها و اکسیژن به عضلات می‌شود.

بهتر است تعادل را بین فعالیت با شدت زیاد و فعالیت  کم در برنامه خود برقرار کنید. برای مثال اگر یک روز دویدن طولانی مدت و سریع را در برنامه خود داشتید روز بعد ورزش آرام ‌تر انجام دهید.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب