یک راه مؤثر و آسان برای تنظیم قند خون!

جدیدترین پژوهش‌های پزشکی بیانگر این است که خوردن انبه افزون بر کاهش میزان عفونتها و خطرات ابتلا به سرطان در پایین آوردن قند خون در میان افراد چاق بسیار موثراست.



جدیدترین پژوهش های پزشکی بیانگر این است که خوردن انبه افزون بر کاهش میزان عفونتها و خطرات ابتلا به سرطان در پایین آوردن قند خون در میان افراد چاق بسیار موثراست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پژوهشگران زیست شناسی تجربی (FASEB ) فدراسیون جوامع آمریکا، تحقیق جدیدی بر روی 20 فرد چاق انجام دادند در این تحقیق تا 12 هفته روزانه 10 گرم انبه خشک به آنان دادند.

در این پژوهش که ایدارلین لوکاس استادیار علوم تغذیه سرتیم این پژوهش بود، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که میزان قند خون دراین افراد پس از آزمایش بسیار بیشتر پایین آمده است. این کاهش قند در حالی رخ داد که وزن افراد شرکت کننده قبل و پس از تحقیق هیچ تغییری نداشت.

لوکاس تاکید کرد که نتایج این تحقیق تکمیل کننده نتایج پژوهشهای قبلی است که بر روی حیوانات انجام شده و بیانگر نقش انبه در تنظیم قند خون است.

وی بدون اشاره دقیق به چگونگی تاثیر گذاری انبه در کاهش قند خون، به نقش فنلهای مختلف انبه در این مساله اشاره کرده است.

چاقی از خطرناکترین مشکلاتی است که مردم بزرگترین کشورهای غربی به ویژه آمریکا با آن روبرو هستند.

بر اساس اعلام مراکز پیشگیری آمریکا، چاقی دلیل اصلی بیماری قند، سرطان سینه، بیماریهای روده بزرگ، سکته مغزی، افزایش فشارخون، بیماریهای کبدی، کیسه صفرا، بیماریهای قلبی و افزایش کلسترول خون است.

گفتنی است 100 گرم انبه دارای حدود 60 کالری و مواد غذایی مهمی و سرشاز از الیاف و ویتامین سی ، ای و بی 6 است.

انبه همچنین دارای تریپتیلین و لیپیدول است که در کاهش ابتلا به خطرات سرطان پروستات و پوست تاثیر زیادی دار


منبع :