هشدار نسبت به تزریق اشتباهی یک آمپول!

سازمان غذا و دارو با صدور نامه‌ای نسبت به تزریق اشتباه یک آمپول در مراکز درمانی هشدار داد.

هشدار نسبت به تزریق اشتباهی یک آمپول!



به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در هفته‌ اخیر نامه‌ای منتسب به سازمان غذا و دارو در شرکت‌های پخش دارو و داروخانه‌های سطح کشور دست به دست می‌شد که در آن نسبت به فروش و تزریق اشتباهی یک نوع آمپول هشدار داده شده بود.

البته این آمپول یک داروی بی‌هوشی است و در سطح بیمارستانی کاربرد دارد و در دسترس عموم نیست.

در همین‌باره عبدالهی اصل مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با نام بردن از 2 داروی propofol ,Etomidate گفت: با توجه به‌گزارش‌های رسیده از برخی از مراکز درمانی مبنی بر تزریق اشتباه این 2 دارو با یکدیگر به‌علت شباهت ظاهری پوکه‌های آمپول از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم مساله را به همه مراکز درمانی اعلام کنند.

وی افزود‌: مراکز درمانی باید در هنگام تزریق به شکل ظاهری 2 دارو اکتفا نکند بلکه قبل از تزریق توجه لازم را به مندرجات برچسب دارو در نظر بگیرند.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب