کانونی باشیم

کانونی بودن با عضو کانون بودن تفاوت بسیاری دارد. اساس کانونی بودن برنامه‌ریزی است. برنامه‌ریزی یعنی اندیشیدن از پیش برای رسیدن به هدف.

کانونی باشیم

کانونی بودن با عضو کانون بودن تفاوت بسیاری دارد. اساس کانونی بودن برنامه‌ریزی است. برنامه‌ریزی یعنی اندیشیدن از پیش برای رسیدن به هدف. مراحل برنامه‌ریزی عبارت‌اند از:

1. تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده

2. یافتن و ساختن راه‌ها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم کند

3. اراده برای ماندن در مسیر رسیدن به هدف

مراحل 1 و 3 تنها با همراهی و همکاری دانش‌آموز و پشتیبان صورت می‌گیرد. نقش مشاور نیز در این مسیر نقشی حساس و مؤثر است. آگاه کردن دانش‌آموز به چگونگی مقابله و مبارزه با مشکلات، تقویت روحیه و بالا بردن ظرفیت‌های دانش‌آموزان از نکات مهم نقش پشتیبان در کمک به کسب موفقیت است. در این‌جا باید به این نکته اشاره کرد که همه‌ی دانش‌آموزان نیازمند مشاوره هستند؛ چه دانش‌آموز برتر چه دانش‌آموز ضعیف.

مرحله‌ی 2 به طور بسیار دقیقی در برنامه‌ی راهبردی و همه‌ی ابزارهای کانون گنجانده شده است. دانش‌آموز با شخصی‌سازی برنامه‌ی راهبردی و استفاده‌ی درست از ابزارهایی مانند دفتر برنامه‌ریزی، کتاب خودآموزی، فلش‌کارت و کتاب‌های متنوع کانون می‌تواند به سرعت در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

ماروا کالینز می‌گوید: «موفقیت به سمت شما نمی‌آید. شما باید به طرفش بروید.»

این‌که تمام این امکانات در اختیار دانش‌آموزان کانونی است کافی نیست. دانش‌آموز نیز باید درک درستی از امکاناتی که در اختیارش قرار می‌گیرد داشته باشد تا بتواند از آن‌ها به‌درستی استفاده کند و نهایت بهره را ببرد. در غیر این صورت این روند ناقص موجب سرخوردگی دانش‌آموز خواهد شد و دانش‌آموز، خود را به‌اشتباه ناتوان و ضعیف تلقی خواهد کرد.

فرصت‌ها زود می‌روند و دیر بازمی‌گردند. از همین حالا کانونی باشید، نه فقط عضو کانون!

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب