بردن امور کاری به خانه استرس زا است

محققان کلرادو می‌گویند انتظار داشتن از کارمندان برای اختصاص دادن وقت غیر اداری خود به موضوعات کاری نظیر جواب دادن ایمیل‌ها باعث فرسودگی عاطفی و عدم برقراری تعادل روابط کاری- خانوادگی می‌شود

بردن امور کاری به خانه استرس زا است

به گزارش ایسنا  و به نقل از پایگاه خبری وب‌مد،‌ حتی زمانیکه کارمندان وقت خود را صرف ایمیل‌ها نکنند، ایجاد تنش در ساعات غیرکاری، استرس را برای کارمندان به همراه دارد.

به گفته محققان، ارتباطات پیوسته الکترونیکی در محیط‌های اداری همچون چاقویی دو لبه شده است؛ قسمت خوب ماجرا انعطاف‌پذیری کار است، اما قسمت بد با روح و روان کارمندان سر و کار دارد چرا که همواره استرس شغلی در خانه نیز همراه کارمند می‌شود. 

طی این پژوهش 297 کارمند در شغل‌های متفاوت مورد بررسی قرار گرفتند. از تمامی آنها درباره هنجارهای محل کار، ایمیل‌های بی‌موقع بعد از کار و میزان زمانی که به پرداختن به امور ایمیل‌ها صرف می‌کنند و احساس عاطفی مرتبط با کارشان پرسش به عمل آمد. پس از یک هفته، شرکت‌کنندگان دوباره در یک نظرسنجی مرتبط با برقراری تعادل بین کار و خانواده حضور پیدا کردند. 

حتی پس از در نظرگرفتن عواملی نظیر سن، جنسیت و شغل، اولویت‌بندی افراد برای برقراری و یا عدم برقراری ارتباط بین شغل و خانواده، با طور منفی با تعادل کار و خانواده مرتبط بود.

این پژوهش طی نشست سالیانه انجمن مدیریت در آمریکا مطرح شد.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب