راز برخورد حباب‌ها کشف شد

راز برخورد حباب‌ها کشف شد

محققان دانشگاه استرالیایی ملبورن در یک پژوهش جدید راز برخورد حباب‌ها به یکدیگر را کشف و خاطر نشان کردند که این کشف کاربردهای بسیار گسترده‌ای در بسیاری از صنایع خواهد داشت.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان ادعا می‌کنند که درک رفتار حباب‌ها، کلید ارتقای روند تولید بسیاری از محصولات از بستنی گرفته تا امور معدنکاری و حتی بهبود عملکرد بسیاری از سلول‌های زنده هستند.

گروهی از مهندسان شیمی، شمیدانان و ریاضیدانان با استفاده از تسهیلات نانویی و میکروسکوپ اتمیک، نیروی بین حباب‌ها را در حین برخورد به هم اندازه‌گیری کردند.

ریموند داگاستین استادیار دانشگاه ملبورن دراین ‌باره عنوان کرد: با درک چگونگی برخورد و تلفیق حباب‌ها به یکدیگر می‌توان ماندگاری و ثبات بستنی را بیشتر کرد.

سایت اینترنتی نیوز دراین‌باره بیان کرد: این یافته‌ها همچنین به تصفیه آب آشامیدنی و افزایش کارایی صنعت استخراج معادن کمک قابل توجهی خواهد کرد.

پرفسور دریک چان نیز خاطر نشان کرد: از این یافته می‌توان در نهایت برای مطالعه روی رفتارهای سلول‌های زنده در بدن استفاده کرد.

شرح این یافته در مجله آنلاین دستاوردهای آکادمی ملی علوم منتشر شده است.