ناسا سیاهچاله‌های آوازه خوان را کشف کرد

همانطور که هر صحنه ای از یک فیلم سینمایی از موسیقی متن برخوردار است، جهان نیز حلقه اجرای موسیقی بی‌نهایت خود را دارد

ناسا سیاهچاله‌های آوازه خوان را کشف کرد

به گزارش ایسنا به نقل از ناسا، شناسایی محل این سیاهچاله‌ها با استفاده از تلسکوپ آرایه طیف‌سنج هسته‌ای NuSTAR ممکن شد. گروه کُر سیاهچاله‌هایی که صداهای پرتوی ایکس را تولید می‌کردند، توسط ستاره‌شناسان موسسه فناوری کالیفرنیا شناسایی و بررسی شد.

این پرتوهای ایکس کیهانی، اصوات را در بلندترین گام تولید می‌کنند. این موسیقی زمینه زمانی پخش می‌شود که سیاهچاله‌ها از محیط اطرافشان تغذیه می‌کنند.

اکنون دانشمندان امیدوارند این رصدهای جدید بتواند بینش بهتری از چگونگی تغذیه و رشد این سیاهچاله‌ها و چگونگی تکامل یافتن ابرسیاهچاله‌ها طی هزاران سال به چندین میلیون کمک کند.

تلسکوپ NuSTAR با همکاری دانشگاه صنعتی دانمارک و آژانس فضایی ایتالیا ساخته شد و از زمان ساخت تاکنون توانسته 32 سیاهچاله را در جهان کشف کند. این تلسکوپ تاکنون توانسته حدود 35 درصد از آهنگ‌های پرتوی ایکس خوانده شده توسط سیاهچاله‌ها را شناسایی کنند.