خوردنی هایی دم دستی برای رشد کودکان

یک متخصص تغذیه گفت :چون کودکان در سن رشد قرار دارند باید از منابع پروتئینی تغذیه کنند تا در آینده در فرایند یادگیری آنها اختلال ایجاد نشود.

خوردنی هایی دم دستی برای رشد کودکان



مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:با توجه به نیاز بدن به پروتئین ها باید از مواد حاوی اسیدهای امینه که در غذا های همچون تخم مرغ وگوشت وجود دارد بهره بگیریم .

وی درباره منابع دیگر حاوی پروتئین ادامه داد:خوردن حبوبات به خصوص نخود و خوراک عدس به رشد جسمی و ذهنی  کودکان کمک شایانی می کند و خوراک های دریایی مانند میگو هم هفته ای دوبار توصیه می شود .

این متخصص تغذیه با بیان اینکه ، مصرف غذا در حد متعادل و مناسب و از تمام گروه‌های غذایی بسیار مهم است ، تصریح کرد؛غلات از منابع با ارزش تامین کننده انرژی و پروتئین برای بدن است اما متاسفانه در پوسته آنها موادی به نام فیتات وجود دارند که از جذب آهن وکلسیم و روی تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

صفری ادامه داد: چنانچه نان‌ها سبوس دار بوده و به خوبی تخمیر شده باشند مقدار زیادی از فیتات تجزیه شده و به مواد قابل جذب تبدیل می شود.

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب