خوردنی هایی دم دستی برای رشد کودکان

یک متخصص تغذیه گفت :چون کودکان در سن رشد قرار دارند باید از منابع پروتئینی تغذیه کنند تا در آینده در فرایند یادگیری آنها اختلال ایجاد نشود.





مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:با توجه به نیاز بدن به پروتئین ها باید از مواد حاوی اسیدهای امینه که در غذا های همچون تخم مرغ وگوشت وجود دارد بهره بگیریم .

وی درباره منابع دیگر حاوی پروتئین ادامه داد:خوردن حبوبات به خصوص نخود و خوراک عدس به رشد جسمی و ذهنی  کودکان کمک شایانی می کند و خوراک های دریایی مانند میگو هم هفته ای دوبار توصیه می شود .

این متخصص تغذیه با بیان اینکه ، مصرف غذا در حد متعادل و مناسب و از تمام گروه‌های غذایی بسیار مهم است ، تصریح کرد؛غلات از منابع با ارزش تامین کننده انرژی و پروتئین برای بدن است اما متاسفانه در پوسته آنها موادی به نام فیتات وجود دارند که از جذب آهن وکلسیم و روی تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

صفری ادامه داد: چنانچه نان‌ها سبوس دار بوده و به خوبی تخمیر شده باشند مقدار زیادی از فیتات تجزیه شده و به مواد قابل جذب تبدیل می شود.

منبع :