بررسی سوالات ریاضی عادی آزمون 1 مرداد ششم دبستان

سوالات بسته ششم عادی شامل 10سوال بود که 4 سوال از مبحث عدد نویسی ، 4 سوال بخش پذیری ، 1 سوال الگویابی و 1 سوال ترکیبی از این 3 بخش می‌باشد .

بررسی سوالات ریاضی عادی  آزمون 1 مرداد ششم دبستان

سوالات بسته ششم عادی شامل 10سوال بود که 4 سوال از مبحث عدد نویسی ، 4 سوال بخش پذیری ، 1 سوال الگویابی و 1 سوال ترکیبی از این 3 بخش می باشد .

سوال 21 : این سوال مربوط به قسمت بخش پذیری کتاب درسی میشود البته در کتاب اشاره مستقیمی به مبحث مضرب مشترک نشده ولی دانش آموزان در مقطع پنجم این مبحث را آموزش دیده اند . در واقع پیدا کردن مضرب برعکس بخش پذیری بوده و مبحث ساده ای می باشد و بیشتر دانش آموزان پاسخ درستی به این سوال داده اند .

سوال 22: این سوال مربوط به قسمت اول اولین فصل کتاب یعنی الگوها می باشد . این مبحث نیز سال گذشته به طور کامل بررسی شده است . طبق بررسی ها مشخص شد دانش آموزان از چندین روش برای پیدا کردن جواب این سوال استفاده کرده اند . که همه راه حل ها به جواب درست ختم شده . سطح سوال نیز ساده بوده است .

سوال 23: این سوال مشابه سوال 21 می باشد و به درک دانش اموز از مطلب مضرب ها و بخش پذیری برمی گردد . هردایره شامل اعدادی با مضرب مشترک میباشد البته بجز 2 عددی که دانش اموز در این سوال به دنبال آن می گردد .

سوال 24 : بخش دوم کتاب شامل یادآوری عدد نویسی می باشد و این مبحث نیز سال پیش به طور کامل بررسی شده است این سوال مربوط به تفکیک اعداد زوج و فرد می باشد نکته سوال در برابر نبودن تعداد اعداد زوج و فرد در یک دنباله عددی می باشد سطح سوال نسبتا دشوار بوده و تعداد کمی از دانش اموزان پاسخ درست داده اند .

سوال 25 : این سوال نیز مانند سوال 24 مربوط به مبحث عددنویسی می باشد سوال در سطح ساده بوده و فقط نیازمند تشخیص درست مرتبه اعداد و خواندن درست یک عدد طولانی توسط دانش اموز است تا بتواند مکان ان عدد را مشخص کند .

سوال 26: سوالی بسیار ساده از مبحث عدد نویسی می باشد و در واقع تبدیل حروف به عدد در عددنویسی می باشد و به تشخیص درست مکان و مرتبه اعداد توسط دانش آموز بازمی گردد.

سوال 27: سوالی از مبحث بخش پذیری می باشد سطح سوال ساده میباشد و در واقع بش پذیری بر 45 را به صورت جداگانه یعنی یکبار بخش پذیری بر5 و بار دیگر بر 9 را دنبال می کند .

سوال 28 : سوالی ساده از مبحث عددنویسی که شامل 2مرحله جمع کردن اعداد و مکان یابی برروی محور اعداد می باشد.

سوال 29 : این سوال نسبتا ساده می باشد و به تشخیص مکان مقسوم و مقسوم علیه و خارج قسمت و باقی ماند بستگی دارد . در این سوال پیدا کردن اختلاف باقی مانده و مقسوم علیه به ظاهر کار بسیار ساده ای است ولی تعدادی از دانش آموزان بخاطر اشتباه در تشخیص مقسوم و مقسوم علیه پاسخ نادرست به سوال داده اند.

سوال 30: سوالی کامل مربوط به 3 بخش از فصل اول می باشد. این سوال سه مرحله ای بوده ، مرحله اول الگویابی ، مرحله دوم عدد نویسی و مرحله سوم بخش پذیری می باشد. سوالی نسبتا دشوار می باشد و نیازمند یادگیری کامل دانش اموز درهر3 بخش فصل اول کتاب می باشد. تعدادی که پاسخ نادرست داده اند دلیل ان مطالعه ناقص کتاب می باشد که باعث شده به قسمتی از سوال نتوانند پاسخ دهند .

مینا عیسی زاده – اردبیل

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب