بررسی سوالات ریاضی تیزهوشان آزمون 1 مرداد ششم دبستان

سوال 41: (مربوط به صفحات 3 و 4 کتاب درسی-الگویابی) دانش آموز باید بین شماره شکل و تعداد پاره خط رابطه ای کشف کند و بعد از نوشتن 10 مرحله، مجموع اعداد بدست آمده را محاسبه کند.

بررسی سوالات ریاضی تیزهوشان  آزمون 1 مرداد ششم دبستان

سوال 41: (مربوط به صفحات 3 و 4 کتاب درسی-الگویابی) دانش آموز باید بین شماره شکل و تعداد پاره خط رابطه ای کشف کند و بعد از نوشتن 10 مرحله، مجموع اعداد بدست آمده را محاسبه کند. پیدا کردن رابطه برای میانگین دانش آموزان دشوار است و دانش آموزان زمان زیادی برای انجام محاسبات نیاز دارند.

سوال 42: (مربوط به صفحه 6 کتاب درسی-الگویابی) دانش آموز باید رابطه بین شماره شکل و اعداد تولید شده در هر مرحله را کشف کند. n امین عدد فرد با جمله عمومی1- n2 براحتی قابل محاسبه است.

سوال 43: (مربوط به صفحات 7 تا 9 کتاب درسی-عدد نویسی) دو عدد داده شده از سمت راست زیر هم نوشته می شود و مجموع آن ها محاسبه می شود و سپس موقعیت تقریبی عدد بدست آمده روی محور مشخص می شود.

سوال 44: (مربوط به صفحات 7 تا 9 کتاب درسی-عدد نویسی) دانش آموزان باید دقت کنند که در این سوال برای رقم دهگان هزار فقط دو انتخاب وجود دارد یعنی فقط ارقام 4 و 5 می توانند در رقم دهگان هزار قرار گیرند. اگر رقم 4 را انتخاب کنیم چون عدد فرد خواسته شده پس برای رقم یکان دو انتخاب داریم ارقام 5 و 7. درنتیجه با فرض قرارگرفتن رقم 4 در دهگان هزار 12 عدد تولید می شود. اما اگر رقم 5 در دهگان هزار قرارگیرد فقط رقم 7 می تواند در یکان قرار گیرد و 6 عدد تولید می شود پس 18 حالت خواهیم داشت. این سوال برای میانگین دانش آموزان دشوار است.

سوال 45: (مربوط به صفحات 2 تا 4 کتاب درسی-الگویابی) دانش آموز باید رابطه بین شماره شکل و اعداد تولید شده در هر مرحله را کشف کند. n امین عدد فرد با جمله عمومی1- n2 براحتی قابل محاسبه است. بعد از بدست آوردن عدد مورد نظر در هر دو الگو مجموع آنها را بدست می آوریم.

سوال 46: (مربوط به صفحات 7 تا 9 کتاب درسی-عدد نویسی) ابتدا بزرگترین عدد 7 رقمی بدون تکرار ارقام نوشته می شود. هفتمین عدد از سمت راست رقم 8 است که در یکان میلیون قرار دارد پس 8 تا یک میلیونی جواب صحیح است. این سوال نسبتا سوال ساده ای است.

سوال 47 : (مربوط به صفحات 12 تا 15 کتاب درسی-بخش پذیری) می دانیم هر عدد که بر 8 بخش پذیر باشد بر 4 نیز بخش پذیر است. پس باقیمانده تقسیم بر 8 با باقیمانده تقسیم بر 4 برابر است بشرط اینکه باقیمانده از 4 کمتر باشد. دانش آموزان می توانستند با امتحان جند عدد مثل 17، 33، 41 و ... نتیجه گیری کنند و سوال نسبتا راحتی است.

سوال 48: (مربوط به صفحات 12 تا 15 کتاب درسی-بخش پذیری) کوچکترین عدد 7 رقمی 1000000 است که بر 9 بخش پذیر نیست. با کمی تفکر متوجه می شویم که کوچکترین عدد 7 رقمی که بر 5 و 9 بخش پذیر است عدد 1000035 است. حال با تقسیم این عدد بر 13 باقیمانده آن را بدست می آوریم. این سوال نیاز به زمان بیشتری برای انجام محاسبات دارد.

سوال 49: (مربوط به صفحات 12 تا 15 کتاب درسی-بخش پذیری) گزینه های ارائه شده در سوال ممکن است دانش آموزان را گمراه کند. عددی بر 36 بخش پذیر است که همزمان به 4 و 9 بخش پذیر باشد.

سوال 50: (مربوط به صفحات 2 تا 4 کتاب درسی-الگویابی) دانش آموز باید رابطه بین شماره جمله و اعداد تولید شده رابطه ای کشف کند. در اینجا دنباله اعداد فرد در مرحله اصافه می شوند که سوال نسبتا راحتی است.

مینا عیسی زاده – اردبیل

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب