کشف ۲ سیاره فراخورشیدی با احتمال وجود حیات

این کشف مهم توسط تلسکوپ فضایی کپلر صورت گرفته است. این تلسکوپ توانسته چهار سیاره صخره ای فراخورشیدی را که به دور یک ستاره می‌چرخند شناسایی کند.

این کشف مهم توسط تلسکوپ فضایی کپلر صورت گرفته است. این تلسکوپ توانسته چهار سیاره صخره ای فراخورشیدی را که به دور یک ستاره می چرخند شناسایی کند.

این احتمال که در دو سیاره از مجموع چهار سیاره تازه کشف شده امکان ادامه حیات وجود دارد حیرت اخترشناسان را به همراه داشته است.

این چهار سیاره به دور یک کوتوله قرمز (ستاره ای کوچکتر و کم فروغتر از خورشید) موسوم به K۲-۷۲ می چرخند که در فاصله ۱۸۱ سال نوری از زمین و در صورت فلکی «برج دلو» واقع شده است.

تمامی این سیارات بین ۲۰ تا ۵۰ درصد زمین بزرگی دارند و این یعنی هر کدام برای ادامه حیات کاندیداهای مستعدی به حساب می آیند.

به نظر می رسد دو سیاره از این مجموعه یعنی K۲-۷۲c و K۲-۷۲e در محدوده قابل سکونت ستاره K۲-۷۲ قرار دارند. این محدوده در علم اخترشناسی به محدوده ای اطلاق می شود که در آن وجود آب به شکل مایع دور از ذهن نیست.

البته چون این ستاره در ردیف کوتوله های قرمز قرار می گیرد، محدوده قابل سکونت آن نسبت به خورشید به مراتب نزدیکتر به خود ستاره است.

این چهار سیاره در فهرست ۱۰۴ سیاره فراخورشیدی قرار می گیرند که به تازگی توسط تلسکوپ فضایی کپلر شناسایی شده اند. این تلسکوپ در قالب مأموریت تاریخی K۲ خدمات زیادی به توسعه علم اخترشناسی کرده است.

کپلر تاکنون بیش از ۲۳۰۰ دنیای بیگانه را از زمان پرتاب به فضا یعنی مارس سال ۲۰۰۹ شناسایی کرده است که دو سوم این تعداد سیارات فراخورشیدی محسوب می شوند.

در بین قبولی هایم کدام رشته را انتخاب کنم ؟
تغییر رشته دادن در یک دانشگاه چه ضوابطی دارد؟

باسخ به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت ، انتخاب نوع دانشگاه (سراسری ، آزاد ، پردیس ، غیرانتفاعی ) ، انتقالی و مهمان ، رزرو دانشگاه ، کارنامه سبز و ....