​کتاب‌های سه سطحی ریاضی و علوم پایه هفتم

این کتاب‌ها دو ویژگی مهم دارند. ویژگی نخست، این که سؤال‌ها، در سه سطح تنظیم شده‌اند و ویژگی دوم کتاب این است که تک تک سؤال‌ها شناسنامه و هویت دارند.

کتاب های سه سطحی ریاضی و علوم پایه هفتم و هشتم


این کتاب دو ویژگی مهم دارد:

ویژگی نخست، این که سؤال‌ها، در سه سطح تنظیم شده‌اند: سؤال‌های نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر. بنابراین نیمی از دانش‌آموزان، مخاطب این کتاب هستند؛ یعنی دانش‌آموزانی با نمره‌ی بین 14 تا 20 در مدرسه و با ترازهای بیش از 5000 در آزمون‌های کانون.

ویژگی‌ دوم کتاب این است که تک تک سؤال‌ها شناسنامه و هویت دارند و براساس آمار و درصد مراجعه در آزمون‌های استاندارد کانون چیده شده‌اند. سؤال‌ها به‌طور سلیقه‌ای و صرفاً براساس نظر اشخاص تنظیم نشده‌‌اند.

معلوم است که چند نفر و چند درصد دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون‌ها به هریک از سؤال‌ها مراجعه کرده‌اند و چند درصد دانش‌‌آموزان به هر سؤال پاسخ صحیح داده‌اند. معیار اول که در مشخصات هر سؤال در زیرنویس آن می‌بینید میزان مراجعه‌ی آزمون‌دهندگان است و معیار دوم درصد پاسخ‌گویی صحیح است. اگر به ترتیب توالی سؤال‌ها توجه کنید متوجه می‌شوید اولین سؤال هر بخش که در گروه "نسبتاً دشوار" قرار دارد میزان مراجعه کننده‌ی بیشتری در آزمون‌های کانون داشته است. یعنی تعداد بیشتری احساس کرده‌اند که می‌توانند از عهده‌ی آن سؤال برآیند. البته ممکن است احساس و تلقی اولیه‌ی دانش‌آموز با واقعیت متفاوت باشد و در عمل درصد پاسخ‌گویی متناسب با میزان مراجعه نباشد یعنی به یک سؤال تعداد بیش‌تری مراجعه کنند و با آن درگیر شوند ولی پاسخ صحیح‌شان کم‌تر باشد.

​کتاب‌های سه سطحی ریاضی و علوم پایه هفتم

جهت خرید اینترنتی کتاب های سه سطحی کلیک کنید

​کتاب‌های سه سطحی ریاضی و علوم پایه هفتم


هويت داشتن و شناسنامه‌دار بودن سؤال‌ها و سه‌بخشي‌ بودن سؤال‌ها در سه گروه نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر دو ويژگي اين كتاب است كه به شما امكان برنامه‌ريزي براي مطالعه‌ي عميق‌تر و درگير شدن با "چالش‌هاي دلپذير" علمي را مي‌دهد.

در پایان از صاحب‌نظران، کارشناسان، دبیران، استادان گرامی و نیز دانش‌آموزان دقیق و نکته‌سنج خواهش می‌کنم نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارند. باشد که این کتاب منبع مؤثری برای ارتقاء منظم و هدفمند پیشرفت و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان باشد و به دبیران گرامی در این راه کمک مطلوبی بنماید.