دو هفته مانده به کنکور

هر شب به مدت چند دقیقه تمام کارهایی را که در جلسه‌ی کنکور انجام خواهند داد با خودتان مرور کنید؛ یعنی همان شیوه‌ی مدیریت زمان. این‌ کار باعث می‌شود عادت‌‌های لازم در جلسه‌ی کنکور ملکه‌ی ذهنتان شود



1. هر شب به مدت چند دقیقه تمام کارهایی را که در جلسه‌‌ی کنکور انجام خواهند داد با خودتان مرور کنید؛ یعنی همان شیوه‌‌ی مدیریت زمان. این‌‌ کار باعث می‌شود عادت‌‌های لازم در جلسه‌‌ی کنکور ملکه‌‌ی ذهنتان شود.

2. خواب شبانه‌‌ی خود را تنظیم کنید؛ یعنی حداکثر ساعت یازده شب بخوابید و صبح ساعت 6 از خواب بیدار شوید تا عادت خوابتان اصلاح شود.

3. اگر عادت به صبحانه خوردن ندارید حتماً آن را اصلاح کنید؛ یعنی هر روز یک صبحانه‌ی مقوی و کم‌حجم بخورید تا انرژی لازم را برای برنامه‌‌ی نیم‌‌روزی داشته باشید.

4. سعی کنید هر روز صبح از ساعت 8 تا 12 ظهر با استراحت‌‌های کوتاه درس بخوانید یا آزمون بدهید تا جسم و ذهنتان به این شرایط عادت کند. این کار باعث می‌شود تا در جلسه‌‌ی کنکور راحت‌‌تر و مسلط‌‌تر چهار ساعت زمان آزمون را سپری کنید.

5. از تماس و ارتباط با کسانی که موجب اضطراب می‌شوند خودداری و دوری کنید.

6. درس‌‌ها و مبحث‌‌هایی را که فرمول و نکته‌‌های بیش‌‌تری دارند در این یک هفته به طور سطحی نگاه کنید؛ مانند ادبیات، دین و زندگی، فیزیک، شیمی، هندسه‌ی تحلیلی و امثال این‌‌ها؛ البته برای هر دانش‌‌آموزی شاید کمی متفاوت باشد.