نوروز 96

تفکیک، تجمیع

زمانی نه‌چندان دور (تا قبل از پروژه‌ی هشت) در حال مطالعه‌ی مبحثی و نیمه‌جامع مطالب بودید.



زمانی نه‌چندان دور (تا قبل از پروژه‌ی هشت) در حال مطالعه‌ی مبحثی و نیمه‌جامع مطالب بودید. آزمون‌های جمع‌بندی در بیش‌ترین حجم مطالعاتی، مطالب یک سال کامل از سه سالِ کنکور را در بر می‌گرفت. این آزمون‌های مبحثی، منتهی به مطالعه‌ی مبحثی می‌شد و در این شرایط، در حالی که به حل تست‌های شناسنامه‌دار می‌پرداختید، گاهی گذرتان به تست‌های کنکور نیز می‌افتاد و آن‌ها را از زیر چشم می‌گذراندید.

یکی از سؤالات رایج دانش‌آموزان در این روزها این است که آیا با وجود حل کردن تست‌های سراسری در طول سال باز هم حل مجدد آن‌ها در دوران جمع‌بندی می‌تواند تأثیرگذار باشد؟

تفاوت مهمی که باید به آن توجه داشت عنصر «بازیابی» است. دقیقاً مشابه شرایط مطالعه‌ی شما، نوع بازیابی هم از تفکیک‌شده به تجمعی تغییر می‌کند. حل تست سراسری در پروژه‌های پیشین به چند تست محدود در میان تست‌های تألیفی از یک مبحث خلاصه می‌شد. در دوران جمع‌بندی باید تست‌های سراسری یک درس را در یک بازه‌ی زمانی چندساعته در کنار سؤالات سایر درس‌ها و مباحث گسترده‌ی آن‌ها پاسخ دهید تا میزان مدیریت آزمون و میزان مدیریت کلی شما بر مباحث مشخص شود و کار برای رفع اشکال نهایی ساده‌تر شود. این تفاوت مهمِ حل تست‌های سراسری در زمان‌های مختلف سال است.

با پیگیری شرایط آزمون‌های سه روز یک‌بار تا پایان دوران جمع‌بندی، کیفی‌ترین حالت بازیابی را در نزدیک‌ترین زمان به کنکور تجربه خواهید کرد. سؤالاتی که قبلاً به حل آن‌ها پرداخته‌اید اکنون فرصتی برای یافتن اشکالات جزئی در روزهای پایانی هستند. شاید بخش‌هایی از مباحث را باید بهتر از قبل رفع اشکال کنید. این عنصر سرنوشت‌ساز را از دست ندهید.

نواسخ از عربي 2
  برای شرکت در کلاس کلیک کنید( دروس عمومی دوم دبیرستان)
دبیر : فرزاد قنبری