هفته‌ی آخر و تمرکز روی 5 عامل

در تمام طول سال باید رفتار تغذیه‌ای مناسبی را رعایت می‌کردید؛ اما اگر انجام ندادید در روزهای آخر مراقب سلامتی خود باشید؛ زیرا تمام زحمات شما زمانی نتیجه خواهد داد که سالم باشید.



در هفته‌ی آخر از چند زاویه باید بر عملکردتان تمرکز داشته باشید:

1. علمی    2. روحی    3. مدیریتی    4. خواب     5. تغذیه      6. معاشرت با دیگران      

1. در هفته‌ی آخر تمام درس‌ها را یک بار دیگر مرور کنید. البته باید توجه کنید که کدام قسمت‌ها را  باید مطالعه کنید که مطمئناً هر کس با توجه به تجربه‌ی این یک سال می‌داند چه چیزهایی را دوره کند. به تجربه‌ی شخصی خود اعتماد کنید.

2. داشتن روحیه‌ی قوی قبل از هر مسابقه‌ای تأثیرگذار است. استرس و ناامیدی را با کلمات امیدبخش عوض کنید. به کارهای انجام‌شده و مؤثر خود فکر کنید. در مورد مباحثی که مطالعه نکرده‌اید نگران نباشید؛ زیرا معلوم نیست که در کنکور از آن مباحث سؤالی بیاید یا خیر؛ پس با این تفکر که قبول خواهید شد روزهای پایانی را سپری کنید و به جلسه‌ی کنکور بروید.

3. تکنیک پاسخ به سؤالات در جلسه‌ی آزمون را چندین بار مرور کنید و با افراد مورد اعتماد در مورد مدیریت جلسه‌ی کنکور (خودنگاری) مشورت کنید تا درنهایت مطمئن شوید در هر شرایطی مشکل پاسخ‌گویی شما چه خواهد بود. اجازه ندهید هیچ عاملی این مدیریت را بر هم بزند.

4. خوب بخوابید و استراحت کنید. زمان خواب خود را با زمان کنکور تنظیم کنید. شما باید ساعت 7 صبح در جلسه‌ی آزمون باشید. پس با توجه به مسیر منزل تا حوزه‌ی کنکور، زمان صبحانه خوردن خود را تنظیم کنید. ساعت خواب خود را طوری تنظیم کنید که حداقل 8 ساعت خوابیده باشید. این کار را باید از همین حالا شروع کنید تا به آن عادت کنید. مطمئن باشید شب قبل از کنکور وقت عادت کردن به این کار نیست.

5. در تمام طول سال باید رفتار تغذیه‌ای مناسبی را رعایت می‌کردید؛ اما اگر انجام ندادید در روزهای آخر مراقب سلامتی خود باشید؛ زیرا تمام زحمات شما زمانی نتیجه خواهد داد که سالم باشید.

6. در هفته‌ی آخر از ارتباط با افرادی که در طول سال باعث تضعیف روحیه‌ی شما شده‌اند دوری کنید. از افرادی که شما را مورد نصیحت قرار می‌دهند پرهیز کنید. با افرادی در ارتباط باشید که به شما اعتمادبه‌نفس و روحیه می‌دهند و از لحاظ درسی همیشه شما را تحسین کرده‌اند. این امر باعث قوت قلب شما خواهد شد.