با این خوردنی‌ها خوش اندام شوید

یک متخصص علوم تغذیه گفت: با اندازه‌گیری کالر‌ی موجود در مواد غذایی می‌توان از بزرگ شدن شکم جلوگیری کرد.



محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مصرف بهینه مواد غذایی در تناسب اندام افراد موثر است لذا با دانستن میزان کالری مورد نیاز بدن خود از اندامی متناسب برخوردارید شوید. 

این متخصص علوم تغذیه درباره میزان کالری مورد نیاز بدن گفت: در افراد مختلف و سنین متفاوت میزان کالری دریافتی متفاوت است ولی به طور کلی در خانمها 2200 کالری و در آقایان 3000 کالری روزانه مورد نیاز است. 

وی افزود: هر کدام از مواد غذایی روزانه وزن شده و در میزان کالری مورد نیاز بدن ضرب شود جمع آنها کالری مصرفی روزانه ما خواهد بود. 

عزیزی ادامه داد: همه خوراکی ها طبق هرم غذایی دارای کالری هایی است که با درست مصرف کردن آنها می توانیم به اندامی متناسب دست یابیم.

این متخصص علوم تغذیه تاکید کرد: غلات جز دسته اول این هرم، مواد پروتئینی، لبنیات و گوشت که شامل ماهی، مرغ، گوشت قرمز است در مرحله بعد، نان و غلات نیز در انتهای این هرم قرار دارد. 

وی ابراز داشت: مصرف 10 الی 12واحد نان و غلات یا به عبارتی 30 گرم، 4 تا 5 واحد میوه ، 2 تا 3 واحد شیر، لبنیات و گوشت برای بزرگسالان به طور متوسط توصیه می شود. 

عزیزی تصریح کرد: البته چربی ها و شیرینی جات نیز برای بدن لازم است لذا 1 تا 2 واحد در روز می تواند برای بدن کافی باشد. 

این متخصص علوم تغذیه درباره ورزش به همراه رعایت سبد غذایی خانوارها گفت: نیم ساعت روزانه پیاده روی برای افراد مسن، و ورزش های سنگین برای جوانان در کنار رعایت رژیم غذایی توصیه می شود. 

وی ادامه داد: در صورت رعایت اصول غذایی و ورزش به طور مستمر از بروز و شکل گیری شکم های بزرگ و ظاهری نامتوازن پیشگیری کنیم. 

منبع :

پاسخ تلفنی به سوالات شما
پاسخ تلفنی به سوالات مشاوره ای و آموزشی شما

باسخ به سوالات شما در زمینه مشاوره کارنامه و هدف گذاری برای آزمون ها ، شروع مطالعه برای کنکور 97 ، روش درس خواندن ، مدیریت منابع و تکمیل ظرفیت کنکور 96 و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب