نوروز 96

نیم‌روزهای طلایی و متفاوت، نیم‌روزهای مطالعه

در تکنیک سه روز یک‌بار، واحد تقسیم‌بندی روزها در دوران جمع‌بندی «نیم‌روز» است. آزمون در صبح روز اول و 5 بازه‌ی نیم‌روزه برای مطالعه و جمع‌بندی.



در تکنیک سه روز یک‌بار، واحد تقسیم‌بندی روزها در دوران جمع‌بندی «نیم‌روز» است. آزمون در صبح روز اول و 5 بازه‌ی نیم‌روزه برای مطالعه و جمع‌بندی.

تلفیق بازیابی و مطالعه در روزهای پایانی سال تحصیلی باید منجر به خلق مطلوب‌ترین نتیجه‌ی ممکن برای تلاش چندساله‌ی شما شود و در این راه باید چند نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید. تغییری که در رتبه‌ی نهایی کنکور انتظار آن را می‌کشید به نوع اجرای آموزه‌های دوران جمع‌بندی وابسته است و به این‌که تا چه حد کیفیت بهتری را در اجرای این تکنیک‌ها به نمایش بگذارید.

نیم‌روزهای مطالعه:

روش مطالعاتی شما در این روزها باید یک تفاوت خاص با طول سال داشته باشد و آن روش آزمون- مطالعه است. در طول سال، روش مطالعه- آزمون را دنبال می‌کردید. مطابق با برنامه‌ی آزمون حجم خاصی از مطالب کتاب‌ها را مطالعه کرده و بعد در جلسه‌ی آزمون آن را بازیابی می‌کردید. یکی از ویژگی‌های مهم روش سه روز یک‌بار وارونه کردن این روش برای افزایش کیفیت جمع‌بندی است.

در نیم‌روز اول، نیم‌روزِ پس از آزمون، با دقت و بدون چشم‌پوشی از اشتباهات، درصد خود را محاسبه کرده و تعداد سؤالات نادرست و سؤالاتی را که پاسخ آن‌ها اشتباه بوده در هر درس یادداشت کنید. در این بازه‌های زمانی مطالعاتی بیش‌تر از هر زمان دیگری باید به نقش تعادل‌های مطالعاتی توجه داشته باشید.

در نیم‌روز‌های پس از آزمون باید دو یا سه درس را برای مطالعه و رفع اشکال آزمون انتخاب کنید و برای انتخاب این درس‌ها باید به شرایط مطالعه‌ی شخصی هر کدام از این درس‌ها در طول سال دقت کنید. تنوع درس‌ها در این نیم‌روزها اهمیت فراوانی دارد. پرداختن به یک درس در یک روز کامل یا زیاد کردن تعداد این درس‌ها به بیش از 6 درس در طول یک روز می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر کیفیت مطالعه بگذارد.