نوروز 96

خوردنی‌هایی برای پیشگیری از زوال عقل

به گفته یک متخصص تغذیه، هرچند بروز آلزایمر بیشتر زمینه‌های ارثی دارد اما مصرف منظم بعضی از مواد غذایی می‌تواند باعث به تعویق افتادن ابتلا به آن شود.



محمد حسین عزیزی گفت: با توجه به اینکه آلزایمر زمینه‌های ارثی دارد ولی برخی از مواد غذایی می‌تواند به تاخیر انداختن این عارضه به اشخاص کمک کند.
این متخصص علوم تغذیه در ادامه تصریح کرد: اسیدهای چرب امگا ۳ که در روغن ماهی، دانه‌های گیاهی روغنی، مغز‌ها (گردو، بادام، پسته) برای پیشگیری ازآلزایمر موثر است.


وی اظهار داشت: در میان چربی‌ها، روغن‌های گیاهی، روغن کنجد، کلزا یا کانولا روغن بذرک نیز برای پیشگیری از این عارضه موثر است.


عزیزی گفت: ویتامین‌های گروه B، B۱، B۲، B۱۲، B۶ در اغلب سبزیجات و غلات، حبوبات، مخصوصا غلات پوست نگرفته به تاخیر این عارضه کمک می‌کند.


این متخصص علوم تغذیه تاکید کرد: آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات، بتاکاروتن، لیکوپن، فلاونویید‌ها و ویتامین‌های E و C در سبزیجات برگ پهن و سبزیجات نارنجی، قرمز، سبز نیز برای پیشگیری از آلزایمر موثر است.

سلامت نیوز: خوردنی‌هایی برای پیشگیری از زوال عقل

منبع :