سمیره نوریان رتبه‌ی 5 کنکور انسانی و دوران جمع بندی

نحوه‌ی جمع‌بندی درس عربی اختصاصی و فلسفه و منطق خود را تشریح کنید.

نحوه‌ي جمع‌بندي درس عربي اختصاصي و فلسفه و منطق خود را تشريح كنيد.

درس عربي: من وقتي قواعد هر درس را كه مي‌خواندم نكات مهم مربوط به آن را نيز يادداشت مي‌كردم و در دوران جمع‌بندي براساس اشتباهات يا سؤالاتي كه به نظرم مهم بود يادداشت‌هاي مربوط به آن را مبحث را مي‌خواندم (در بعضي مباحث هم تست‌هاي نشان‌دار آن مبحث را مي‌خواندم.)

فلسفه و منطق: من اين درس را در دوران جمع‌بندي به‌طور كامل خواندم البته نكاتي را كه زير آن‌ها خط كشيده بودم با دقت بيش‌تري خواندم.

منبع مطالعاتي خود را در دوران جمع‌بندي نام ببريد. ويژگي‌هاي مثبت اين منابع چه بود؟

كتاب زرد اختصاصي، كلاسور ارزيابي

كتاب زرد اختصاصي: داراي جواب‌هاي خوبي بود كه مي‌توانستم مشكلات خودم را پيدا كنم و ببينم بهترين راه‌حل براي رسيدن به جواب سؤال چيست. كتاب زرد را از صبح كار مي‌كردم و با اين‌كه وقت زيادي در پايان آن كنكور مي‌آوردم ولي خودم را مجبور مي‌كردم كه به سؤال‌ها بازگردم (چون مي‌دانستم كه بعضي از سؤالات را به دليل اين‌كه قبلاً ديده‌ام زودتر جواب داده‌ام و وقت اضافه‌اي كه دارم به خاطر اين موضوع است.) و سعي مي‌كردم كه تكنيك زمان‌هاي نقصاني را به‌كار برم.

اگر در دوران جمع‌بندي افزايش تراز داشتيد، راهكارهاي ويژه خود را بيان كنيد.

دوران جمع‌بندي دوران بسيار خوبي بود و كمك زيادي به من كرد در اين دوران توانستم به خوبي زمان‌هاي نقصاني را اجرا كنم و هم‌چنين استراتژي بازگشت را به خوبي ياد بگيرم و به خوبي مديريت زمان را داشته باشم. نكات مهم درس‌ها، مبحث‌هاي مهم را مي‌خواندم و در پايان به خاطر اين‌كه 12 مجموعه كنكورهاي داخل و خارج كشور را كار كرده بودم، هم اشتباهات خودم را پيدا كرده بودم و هم فهميدم كه چه سؤالاتي را بايد سرجلسه جواب ندهم و چه سؤال‌هايي را در اولويت قرار دهم. روز قبل از كنكور براي خودم نوشتم كه به چه مباحثي پاسخ و به چه مباحثي پاسخ نخواهم داد.

استراتژي بازگشت خود را در جلسه كنكور تشريح كنيد. (زمان ذخيره شده خود را چگونه صرف كرديد؟)

من در جلسه‌ي كنكور به خوبي زمان‌هاي نفصاني و تكنيك ضربدر و منها را كار كردم و در درس‌هاي عمومي 10 دقيقه وقت آوردم و در بازگشت به خاطر اين‌كه در درس دين و زندگي بهتر بودم به سؤال‌هاي اين درس جواب دادم و در درس‌هاي اختصاصي: چون فقط چند مبحث درس رياضي را خوانده بودم اول سؤال‌هاي مربوط به آن مبحث‌ها را مشخص كردم و چندتا را كه وقت كم‌تري مي‌گرفتند جواب دادم و بعد به سراغ درس‌هاي ديگر رفتم و نزديك به 40 دقيقه وقت آوردم كه دوباره از رياضي شروع كردم و به سؤال‌هايي كه نشان‌دار كرده بودم (علامت ضربدر) جواب دادم و حتي در درس اقتصاد چند سؤال بود كه دفعه‌ي اول وقت گذاشته بودم اما نتوانسته بودم جواب بدهم و در بازگشتي كه به آن‌ها داشتم (به دليل آرامش) فهميدم حتي بدون محاسبه هم مي‌توان پاسخ صحيح برخي مسائل اقتصاد را يافت. در درس رياضي چون تنها مباحث خاص را خوانده بودم 8 سؤال را جواب دادم كه همگي درست بودند و 40 درصد زده بودم. در كل با استفاده از زمان‌هاي نقصاني و تكنيك ضربدر و منها توانسته بودم تعداد اشتباهاتم را كاهش بدهم (در مجموع 20 اشتباه داشتم) و به سؤال‌هايي كه مطمئن بودم جواب بدهم.

چقدر سؤالات آزمون‌هاي كانون از نظر شما مشابه كنكور بود و به شما در شبيه‌سازي شرايط كنكور كمك كرد؟

سؤالات آزمون‌هاي كانون خيلي شبيه به سؤال‌هاي كنكور بود. به‌طوري‌كه سر جلسه‌ي كنكور چند بار به خودم تذكر دادم اين جا كنكور است و حواست جمع باشد كه سؤالات را به خوبي بخوانم. قبل از شروع به كنكور كمي استرس داشتم ولي وقتي شروع به پاسخ‌گويي كردم احساس مي‌كردم سر جلسه‌‌ي آزمون‌هاي كانون نشسته‌ام. درصدهاي كنكور با درصدهاي كانون كم‌تر از 10 درصد اختلاف داشتند.

تورق سريع را چند روزه و چگونه انجام داديد؟

در طي 6 روز، ولي خيلي سخت بود ولي باز توانستم خودم را مديريت كنم. در هفته‌ي تورق سريع نكات مهم از كتاب‌ها را كه زير آن‌ها خط كشيده بودم خواندم. منبع من در اين دوران كتاب‌هاي درسي بود و نكات مهم آن‌ها. البته در درس‌هايي مثل رياضي، عربي و زبان، قواعد، گرامر و فرمول‌ها را در برگه نوشته بودم كه آن‌ها را خواندم براي لغات زبان جعبه‌ي به‌ياد داشتم. تا روز آخر درس خواندم.

روز قبل از كنكور چه كار كرديد؟

روز قبل را تا ظهر درس خواندم (تورق سريع) چون دير شروع كرده بودم مجبور بودم و نمي‌توانستم از چند كتابي كه مانده بود بگذرم ولي اگر تورق سريع را زودتر شروع مي‌كردم روز آخر را كاملاً استراحت مي‌كردم. روز قبل از كنكور سؤالاتي را كه نمي‌خواستم جواب بدهم و چند تا از 10 را براي اين‌كه آرامش بيش‌تري داشته باشم مشخص كردم.

 براي بالا بردن ساعت مطالعه دانش‌آموزان در دوران جمع‌بندي چه راهكاري داريد؟

حداكثر استفاده از زمان (استفاده از اوقات مرده). نوشتن دفتر برنامه‌ريزي و صفحه‌ي 182 و برنامه‌ريزي كوتاه‌مدت روزانه داشته باشيم تا بدانيم در چه بازه‌‌هايي وقتمان را هدر مي‌دهيم.

پشتیبانی و مشاوره انتخاب رشته کنکور 96
در رشته دلخواهتان با چه رتبه ای قبول می شوید ؟
پاسخ به سوالاتی درباره انتخاب رشته دانشگاه آزاد، ظرفیت مازاد ، شهریه ها ، پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد ، نحوه چیدمان رشته ها ، رشته های بدون کنکور و ...

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب