5 راه مقابله با کاهش آب بدن در ماه رمضان

یک متخصص تعذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف میوه و سبزیجات تازه در وعده سحر از جمله مهم‌ترین راهکار کاهش احساس تشنگی طی روزه‌داری است.

5 راه مقابله با کاهش آب بدن در ماه رمضان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر کوروش جعفریان درباره راهکارهای مناسب برای تحمل تشنگی طی روزه داری،‌گفت: به روزه‌داران توصیه می‌شود در وعده افطار و به خصوص سحر از مصرف غذاهای شور به شدت خودداری کنند.

وی افزود: سبزیجات و میوه‌ها دارای مقدار زیادی پتاسیم و فیبر هستند که مصرف این مواد موجب جذب آب در بدن می‌شود به همین دلیل به روزه‌داران توصیه می‌شود در وعده سحر این دسته از مواد را حتما مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی در ادامه یادآور شد: روزه‌داران برای حفظ آب در بدن باید از مصرف چای و قهوه تلخ خودداری کنند زیرا نوشیدن این مواد مدر (ادرار آور) خواهد بود و این امر موجب از دست رفتن آب بدن می‌شود.

به گفته وی؛ مصرف به اندازه مایعات در وعده افطار مانع احساس تشنگی در روزه‌دار می‌شود.

جعفریان در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین در ماه رمضان توصیه می‌شود روزه‌داران مصرف پروتئین‌های حیوانی برای حذف آب بدن را کاهش دهند.

سلامت نیوز: 5 راه مقابله با کاهش آب بدن در ماه رمضان

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی

برنامه ریزی روزانه و زمان بندی صحیح برای مطالعه در ایام امتحانات و دوران جمع بندی کدام است؟
مناسب ترین کتاب ها برای دوران جمع بندی ؟
بهترین تغذیه برای افزایش حافظه و کاهش خواب آلودگی و خستگی کدام است؟ چگونه تمرکزم را در حین مطالعه بالا ببرم؟
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071219 تماس بگیرید
ساعت پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب